فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



هیچکاک و تروفو به سینماحقیقت می‌آیند


به گزارش خبرگزاری فارس، در خلاصه‌ این فیلم مستند 90 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی اولیور مایل و چارلز کوهن آمده است: «در سال 1962 آلفرد هیچکاک و فرانسوا تروفو برای بررسی اسرار پشت صحنه در سینما، خودشان را به مدت یک هفته دور از هالیوود حبس کردند. پایه اصلی ثبت و ضبط این جلسه برای نگارش کتاب افسانه‌ای «هیچکاک/ تروفو» مورد استفاده قرار گرفت و فیلم مستند این رویارویی هم به بزرگ‌ترین درس سینما در تمام دوران بدل شد...»

مستند بلند «هیچکاک/ تروفو» در بخش رسمی جشنواره کن 2015 به نمایش درآمده است و منتخب جشنواره‌های سن‌سباستین اسپانیا، تورنتو کانادا  و شیکاگو آمریکا هم بوده است.

کنت جونز از سال 2007 به حرفه‌ی مستندسازی روی آورده است و در کارنامه‌ی فیلمسازی‌اش، ساخت مستندهای مردی در سایه و نامه‌ای به الیا (مستندی درباره‌ی «الیا کازان» که در دوره‌های پیشین جشنواره سینماحقیقت پخش شده است) نیز دیده می شود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/4EG4O7


ویدیو مرتبط :
رونمایی از تیزر فراخوان نهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت»