تایپرون: ربات تبدیل شدنی که تصویر را هر جای خانه که بخواهید نمایش می‌دهد


تایپرون اسم رباتی است که ژاپنی‌ها در حال توسعه آن هستند، این ربات که انتظار می‌رود مورد توجه کودکان نیز قرار گیرد، ظاهری شبیه به ربات‌ها در فیلم‌های علمی تخیلی دهه‌ی ۷۰ دارد و هدف آن حرکت کردن در خانه و پخش تصویر روی سطوح مختلف است. همراه زومیت باشید.

نمایشگاه  CES 2016 مملو از گجت‌ها و ربات‌های مختلف است که هر کدام کار خاصی را انجام می‌دهند. ربات Tipron که توسط شرکت ژاپنی Cerevo ساخته شده، در خانه حرکت می‌کند و از طریق پروژکتور داخلی خود تصویری را روی سطوح مورد نظر شما پخش می‌کند.

این ربات توسط اپلیکیشن موبایل کنترل می‌شود و قادر است تصویر مورد نظر کاربر را روی هر سطحی که مایل باشد، به نمایش در آورد. این اپلیکیشن شبیه به ریموت کنترل عمل می‌کند و می‌تواند تایپرون را به حرکت درآورده، آن را تغییر شکل دهد یا تصویری خاص را بر روی دیوار پخش کند.

این ربات می‌تواند یک تصویر ثابت یا ویدیوی مورد نظر مخاطب را پخش کند. حتی امکان پخش ویدیو از یک کانال خاص در یوتیوب، نمایش توییت‌ها در توییتر و مواردی از این دست نیز وجود دارد.

این ربات، حافظه‌ی خوبی دارد و مثلا اگر در مکان خاصی در اتاق نشیمن تصویری را پخش کرده و شما از او بخواهید که به اتاق بیاید و تصویر دیگری را پخش کند می‌توانید مجددا از او بخواهید که به مکان قبلی برگشته و ادامه‌ی محتوایی که از قبل در حال پخش بوده را پخش کند.

قیمت این ربات بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار خواهد بود و احتمالا تا ماه مه امسال روانه‌ی بازار مصرف کننده می‌شود.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.


ویدیو مرتبط :
توشیبا: اولین لپ تاپ تبدیل شدنی جهان با صفحه نمایش 4K