سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



سکانس جنجالی سریال شهرزاد


سکانس جنجالی شهرزاد ، سکانس جنجالی سریال شهرزاد : بعد از اینکه دیالوگهای کاراکتر شیرین با بازی پریناز ایزدیار در قسمت نهم «شهرزاد» اعتراض کرمانی ها را برانگیخت، حسن فتحی ضمن عذرخواهی از این سوء تفاهم، اعلام کرد که در بخشی از قسمت یازدهم، مردم نجیب و نازنین کرمان مورد ستایش قرار می گیرند.سریال شهرزاد

بعد از این نقل قول، در صفحه اینستاگرام روزنامه سینما پستی قرار گرفت مبنی بر اینکه اعتراض کرمانی ها باعث شده حسن فتحی دست به کار شود و سکانسی پر تعریف و تمجید درباره کرمان را مجددا فیلمبرداری کند. در قسمت یازدهم سریال که همین دوشنبه توزیع شد، طبق وعده قبلی، سکانسی وجود دارد که بزرگ آقا یک مرتبه و بی دلیل شروع می کند از راننده اش درباره اوضاع و احوال همسرش می پرسد. راننده می گوید که حال همسرش خوب است اما دلش برای ولایتش یعنی کرمان تنگ شده. ماجرا از همین جا به بحث تعریف و تمجید از کرمانی ها کشیده می شود و دو دقیقه کامل ادامه پیدا می کند. این سکانس از دو جهت قابل بررسی است. اول اینکه کیفیت بسیار پایینی دارد و کاملا مشخص است به شیوه کروماکی و بسیار بی دقت ساخته شده و از طرف دیگر، هیچ ارتباط محتوایی خاصی با کل سریال ندارد. این سکانس مثل یک جزیره کاملا مستقل، یک مرتبه وسط چند سکانس مرتبط سبز شده و دیالوگها آنقدر اغراق آمیز است که به هیچ وجه نمی شود پذیرفت که ازقبل در سریال وجود داشته. سید محمد امامی تهیه كننده «شهرزاد» اما می گوید سكانس تمجید از مردم كرمان از قبل ضبط شده و بعد از حواشی و جنجال پیش آمده به سریال الصاق نشده:

*بعد از هیاهویی كه رخ داد ، اعلام شد كه قرار است بزودی در سریال «شهرزاد» از مردم شهر كرمان دلجویی شود، در آخرین قسمت توزیع شده (یازدهم) از این سریال می بینیم كه این كار در قالب یك سكانس چند دقیقه ای انجام شده. این كار پیرو همان دلخوری كه بوجود آمده بود انجام شده یا این سكانس از قبل در سریال بوده است؟

مسله این نیست كه این سكانس از قبل بوده یا نه، جدای از بحث نیت، مساله این است كه ما قصد توهین نداشته ایم. اما بالاخره بدون منظور به بخشی از هم وطنان ما برخورده است و وظیفه ما این بوده است كه این مسله را تشریح و  فضای موجود را ترمیم كنیم.

*پس استنباط ما درست است كه این سكانس دوباره گرفته شده است؟ یعنی قاعدتا بازیگران آفیش شده اند؟

این سوال را باید از آقای فتحی بپرسید. من خیلی در جریان این مسله نیستم، بلاخره من لحظه به لحظه كه كنار ایشان نبودم، در طول فیلمبرداری كنارشان بودم اما محتوا را من هم همراه با مردم می بینم(شاید یكی دو قسمت جلوتر از مردم ) ولی آن موقعی كه دیدم این سكانس توی كار بود.

*به نظر شما وقتی اثری نمایشی ساخته می شود و سو تفاهم های اینچنینی پیش می آید ، عكس العمل های این شكلی لازم است؟ آیا شما از این كار دفاع می كنید؟ چون این سكاسن خیلی دلنشین نبود و به كلیت اثر نمی چسپید.

تا جایی كه من می دانم سكانسی ضبط نشده است. من به عنوان تهیه كننده كه باید هزینه این سكانس را می دادم، در مورد این موضوع كه آقای فتحی این سكانس را قبل ضبط كرده اند یا اخیرا اطلاعی ندارم

به نظر من اولا باید این مسله ریشه ای بررسی بشود. ثانیا شما می دانید كه در كشور ما مساله قومیت ها بار اول نیست كه مطرح مطرح می شود ؛ حتی در برابر سكانس هایی كه ممكن است حتی هیچ توهینی در آن وجود نداشته باشد. همانطور كه در مورد فیتیله ها و سریال سرزمین كهن كار به جایی رسید كه متوقف شدند. در واقع من فكر می كنم تحریك كردن قومیت ها به وسیله آن سكانس اتفاق نمی افتد بلكه دست های دیگری است كه این كارها را انجام می دهد مهم است. از آن سو ما به عنوان تولید كننده آثار، نگران بحث امنیتی هم هستیم. من فكر می كنم یك عده نشسته اند و منتظرند كه چنین اتفاق هایی بیافتد و نمی دانند كه این تحریك  كه شروع كننده آن هستند به كجا ختم می شود. ما باید حواسمان به این نكته باشد و وقتی اثری تولید می كنیم و كارمان نقصی دارد باید به دنبال برطرف كردن نقص آن باشیم.

*پس یك بخش این مسله، به مسایل معنوی بر می گردد؛ می توان گفت شما از لحاظ مادی  نگران از دست دادن مخاطب كرمانی بودید؟

مردم كرمان برای ما عزیز هستند و ما بیشتر نگران احساس آنها بودیم، یعنی اینكه فكر كردیم بخشی از سریال به احساسات آنها لطمه می زند بیشتر برای ما مهم است ؛ ما نگاه ابزاری به این موضوع نداریم. از طرفی آمار تیراژ فروش شهرستان ها آنقدر بالا نیست و بیشترین آمار فروش ما نزدیك به 60 درصد، در تهران و دو تا از شهرستان های بزرگ ما است ؛ یعنی ما نگران فروش كرمان نبودیم. در واقع همه نیت ما احترام به شعور و احساس مردم كرمان بود كه چون واكنش نشان داده بودند می خواستیم دلجویی كنیم.

*این خیلی خوب است كه طرف خود را مردم بدانید و نگران نگاه آنها باشید نه گروه های سیاسی.

بله، ما نمی دانیم محرك چه كسانی هستند اما واكنش را مردم نشان می دهند. ما هم در مقابل این واكنش ها باید جوابگو باشیم. بنابراین سعی كردیم با حفظ  آرامش این كار را انجام بدهیم.

*اصلا مگر سریال توهین می كرد؟

نه واقعا ؛ سریال هیچ گونه توهینی نداشت . بلاخره اگر ما ادعا می كنیم كه دوره آبادانی ایران بعد از انقلاب آغاز شده است چرا باید نگران باشیم كه چرا در آن دوران آنجا خاكی بوده است . یكی از نمایندگان مجلس به این مسله اعتراض كرده بود و ما گفتیم اگر قبول دارید دوران آبادانی بعد از انقلاب بوده پس باید قبول كنید آن زمان آن منطقه خاكی بوده است، اما اگر قبول ندارید پس چرا انقلاب كردید. من احساس می كنم در این جریان هیچ گونه خیرخواهی و توجه به مام وطن نیست، یك عده دنبال سوار شدن بر موج هستند. وقتی موجی ایجاد می شود، چه افراد در مقابل آن باشند چه پشت آن،  ترجیح می دهند سوار موج شوند.

*پس شما حاضر بودید به هر قیمتی ولو اینكه آن سكانس خیلی دلچسب از كار در نیاید، آن دلجویی كه به آن ایمان داشتید را انجام دهید و این دیگر راه هر بحث فنی را می بندد. اما شما در جواب سوال دوم فرمودید به آقای فتحی رجوع كنم، اما چون ایشان در دسترس نیستند از خودتان می پرسم، مدتی قبل این خبر در فضای مجازی منتشر شد كه در حال فیلم برداری این سكانس هستید، این موضوع واقعیت دارد؟تا جایی كه من می دانم سكانسی ضبط نشده است. من به عنوان تهیه كننده كه باید هزینه این سكانس را می دادم، در مورد این موضوع كه آقای فتحی این سكانس را قبل ضبط كرده اند یا اخیرا اطلاعی ندارم.

*شاید با آقای رضوی، سرمایه گذار هماهنگ كرده اند؟

خیر آقای رضوی بخشی از سرمایه این كار را بر عهده دارند. من هم سرمایه گذار این كار هستم. بنابراین وقتی من هم تهیه كننده و هم سرمایه گذرا این كار هستم باید با شخص بنده در مورد این مسایل صحبت شود.این سكانس درون كار بوده و هست و من فكر نمی كنم كه بعد ضبط شده باشد، هرچند كه ممكن است خطایی در زمان ضبط رخ بده كه بعدا خود كارگردان مسول برطرف كردن آن باشد كه من بازهم فكر نمی كنم این اتفاق افتاده باشد. سکانس جنجالی شهرزاد ، سکانس جنجالی سریال شهرزاد


ویدیو مرتبط :
اولین سکانس سریال " شهرزاد 2 "