سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پزشکان جهادی ایران رکورد جراحی شکاف "لب و کام" جهان را شکستند


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، چهاردهمین اعزام تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم به مناسبت ایام دهه فجر در استان سیستان و بلوچستان صورت پذیرد. در این راستا پیچیده‌ترین جراحی‌های پلاستیک در مناطق محروم توسط عضو ایرانی آکادمی جراحان پلاستیک اروپا و تیم فوق تخصصی‌اش با اتکاء به روحیه بسیجی و به صورت رایگان برای چهاردهمین‌بار در زاهدان صورت پذیرفت.

در این رابطه دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی مسئول تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم در تشریح اقدامات صورت پذیرفته به تسنیم عنوان کرد: در مدت 5 روز با همت این تیم جراحی پلاستیک بالغ بر یک هزار ویزیت تخصصی انجام شد که 930 مورد آن مربوط به ناهنجاری‌های شکاف لب، کام و سر و صورت بود. 

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: 89 درصد از این تعداد 930 نفر تاکنون هیچ عمل جراحی انجام نداده بودند و فقط 11 درصد آنها سابقه جراحی داشتند که غالباً جراحی‌های آنها در زاهدان، زابل، مشهد و تهران صورت پذیرفته بود، که تعدادی از این افراد عمل جراحی مجدد و تعدادی دیگر در سال‌های بعد به اقدامات جراحی نیاز خواهند داشت.

کلانتر هرمزی در ادامه بیان کرد: عمده آن تعداد 930 نفر که عمدتاً دچار ناهنجاری‌های شکاف لب و کام بودند حدود 60 درصد از آنها مرد و 40 درصد زن بودند، که بیشترین سنین مراجعه کننده بین 9 تا 26 سال بود که 50 درصد افراد در این سن قرار داشتند. کما اینکه سن 50 سال نیز داشتیم ولی بهترین سن برای مداخلات درمانی شکاف لب و کام در سنین پایین است. 

عضو آکادمی جراحان پلاستیک اروپا تصریح کرد: در نهایت طی چهار و نیم تا 5 روز بالغ بر 120 مورد عمل شکاف لب و کام صورت پذیرفت که این آمار در هیچ جای ایران و حتی جهان گزارش نشده است و به نوعی یک رکورد زنی در جراحی شکاف و لب در جهان به حساب می‌آید و به نوعی ما رکورد قبلی خودمان طی سیزده سفر پزشکی جهادی که بالاترین آن 105 مورد جراحی لب و کام بود را عبور کردیم.

وی با اشاره به حضور 6 فوق تخصص پلاستیک برای عمل جراحی طی چهاردهمین سفر اعزامی تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم گفت: اعمال جراحی در بیمارستان علی‌ابن ابیطالب زاهدان صورت پذیرفت و بیماران نیز از مناطقی مانند بلوچستان، زابل، زاهدان، خاش، سراوان، سرباز، جاسک، میرجاوه و حتی استان‌های مجاور از جمله کرمان و تربت حیدریه مراجعه کرده بودند. 

رئیس سابق بیمارستان فوق‌تخصصی جراحی پلاستیک 15 خرداد با بیان اینکه تمام وسائل جراحی و هزینه‌های ایاب و ذهاب این تیم به صورت شخصی پرداخت شده است، عنوان کرد: مابقی نیازها نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تامین شده است.

کلانتر هرمزی درباره چگونگی حمایت‌ها از تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم توضیح داد: این تیم هرگز کمک مالی نگرفته و نمی‌گیرد و متکی به هیچ سازمان و یا بنیادی نیست ولی اگر در آینده نهادی آمادگی همکاری داشته باشند بیشترین نیازی که در این گونه اعزام‌ها خواهیم داشت تجهیزات پزشکی از جمله نخ و سوزن جراحی، دستکش‌های مخصوص و همچنین چسب و پانسمان‌ مخصوص است ولی به هیچ عنوان مشارکت و یا کمک مالی دریافت نمی‌کنیم.

مسئول تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم تصریح کرد: در این سفر سازمان‌های مردم نهاد از نظر تغذیه و ترابری کمک شایانی‌ کردند و آموزش و پرورش منطقه نیز برای اسکان بیماران کمک بسیار شایانی کرد تا بیماران اسکان یابند و بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز از 7 اتاق عمل جراحی خود 90 درصد ظرفیت یعنی 6 اتاق عمل را در طول این مدت در اختیار این تیم قرار داد.

وی با تشکر از دکتر صداقت - رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از همکاری وزارت آموزش و پرورش برای بیماریابی، اسکان، تغذیه و سازمان‌ دهی این بیماران که در یک اردوگاه صورت پذیرفته بود و در هر روز؛ سه وعده غذای و دو نوبت غذای میان وعده به همراه سرگرمی و ایجاد آرامش برای بیماران با همت گروه‌های مردم نهاد صورت پذیرفته بود، قدردانی کرد. 

عضو آکادمی جراحان پلاستیک اروپا درباره هزینه‌ کرد جراحی این بیماران خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌ها برای بیماران رایگان بود ولی اگر این بیماران می‌خواستند برای این جراحی‌ها به تهران مراجعه کنند با توجه به تعرفه دولتی در بیمارستان‌های خصوصی برای هر جراحی باید 5 تا 7 میلیون می‌پرداختند که این 120 نفر تمام جراحی‌ آنان رایگان صورت پذیرفت (890 میلیون تومان رایگان) و یک هزار ویزیت تخصصی که هر کدام 50 هزار تومان هزینه می‌برد نیز رایگان انجام شد (50 میلیون تومان رایگان) و این هزینه‌ها جدا از هزینه‌های ایاب و ذهاب و اسکان در تهران به حساب می‌آید، زیرا به طور متوسط چنین بیمارانی باید 10 روز در تهران مستقر می‌شدند که هر شب حداقل 200 هزار تومان باید هزینه هتل می‌دادند.

به گزارش تسنیم، تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم با ابتکار دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی چند سالی است که به مناسبت‌های متعدد از جمله ولادت‌ها، مناسبت‌های انقلابی و ... با سفر به مناطق محروم و کم‌برخوردار بدون هیچ چشم‌داشت و کمک‌های دولتی و حتی خیریه‌ها اقدام به ویزیت تخصصی و جراحی‌های پلاستیک رایگان می‌کند.

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی؛ فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو آکادمی جراحان پلاستیک اروپا است که تاکنون بیش از صدها جراحی جمجمه جدا از جراحی‌های سر و صورت انجام داده است و به عنوان معدود جراحان پلاستیک متبحر در خاورمیانه در زمینه جراحی جمجمه اطفال شناخته می‌شود، کلانتر هرمزی از دوران دفاع مقدس و حضور رهبر معظم انقلاب و شهید دکتر مصطفی چمران خاطرات بکری دارد، بطوریکه از شلیک نخستین تا آخرین گلوله در جبهه‌ها حضور داشته است و در حوزه علوم و دانش نیز از جمله نخبگان پزشکی ایران و دنیا به حساب می‌آید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آیا همه بیماران شکاف لب و کام باید جراحی فک انجام دهند؟