علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



فعالیت معدن کاران در مناطق تاریخی مازندران نظارت جدی شود


به گزارش خبرنگار مهر، علی نبیان شامگاه یکشنبه در پنجمین جلسه کارگروه گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران بابیان اینکه نباید حضور گردشگران به مازندران تنها به دلیل آب‌وهوای مناسب، وضعیت جنگل و دریا صورت گیرد، اظهار داشت: گردشگران و مسافران باید هم برای شرایط آب‌وهوایی، وضعیت جنگل و دریا و هم برای آثار و مناطق تاریخی و گردشگری به مازندران سفر کنند که باید این امر مرد مدیریت قرار گیرد.

وی بابیان اینکه باید تمدید مجوزها و پروانه فعالیت معادن که موجب تهدید آثار میراث فرهنگی می‌شود، ممنوع شود، تصریح کرد: منابع مالی برای تقویت یگان حفاظت از آثار تاریخی استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شد.

نبیان با اعلام مازندران دارای آثار تاریخی بسیار خوبی است، گفت: باید برای شناسایی، اطلاعات و آگاهی آثار تاریخی تلاش‌های جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه با عدم تمدید پروانه فعالیت معادن اقدامات برداشت از معادن انجام نمی‌شود، تصریح کرد: برای انتقال و تحویل آثار تاریخی و فرهنگی به نسل آینده باید مدیریت درستی در حفظ و نگهداری آن‌ها صورت گیرد.

همچنین مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه طرح استفاده گردشگری از اطراف سدهای استان تهیه‌شده است، گفت: با اجرای طرح‌های گردشگری ظرفیت روزانه بازدید و حضور گردشگران افزایش می‌یابد.

ابراهیم یخکشی بابیان اینکه برای جذب گردشگر در سد شهید رجایی اسکله‌های ماهیگیری، تله‌کابین، رستوران و غیره ایجاد می‌شود، اظهار داشت: برای ایجاد تأسیسات گردشگری در اطراف سد شهید رجایی ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

وی بیان کرد: اجرای چندین طرح گردشگری به‌ویژه طرح‌های ورزش‌های آبی در این منطقه دیده‌شده است.


ویدیو مرتبط :
مناطق دیدنی مازندران - مناطق گردشگری و تفریحی طبیعی مازندران و سوادکوه - برای اطلاعات بیشتر با شماره 09359335439 تماس بگ