ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



خادم: حامیان مالی علاقه ای برای کمک به ورزش زنان ندارند


به گزارش خبرنگار ایرنا، امیررضا خادم عصر سه شنبه در جلسه با جامعه ورزش بانوان گلستان در گرگان اظهار کرد: با وجود این محرومیت های آشکار، روند حرکتی ورزشکاران زن ایران قابل تحسین و ستایش است.
وی بیان کرد: در دوره گذشته بازی های آسیایی، مدال های کسب شده زنان ایران همتراز با مردان بود در حالی که بودجه ها و امکانات تخصیص یافته به مردان بسیار بیشتر از زنان است.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت ورزش و جوانان افزود: بدون تردید اگر شرایطی فراهم شود که بخشی از این کمبودهای بودجه ای ورزش زنان برطرف شود، شاهد افزایش افتخارآفرینی ها و موفقیت های هر چه بیشتر ورزش زنان ایران در عرصه های مهم و معتبر جهانی و بین المللی خواهیم بود.
خادم ادامه داد: بودجه های دولتی پاسخگوی نیاز ورزش کشور و به خصوص بانوان نیست و برای حل این مشکل باید از توان بخش خصوصی علاقه مند به ورزش بهره برد.
وی گفت: یکی از بخش هایی که می توان به کمک های آن ها امیدوار بود، نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهرداری هاست که برنامه ریزی مناسب و ترسیم نقشه راه صحیح می تواند منجر به جذب بودجه و کمک پایدار از این گونه دستگاه ها شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت ورزش و جوانان از تعداد بالای تیم های ورزشی زنان استان گلستان اظهار رضایت کرد و گفت: با وجود بهره نبردن گلستان از صنایع بزرگ و مادر، فعالیت 7 تیم و حضور آن ها در لیگ های کشوری، بیانگر تلاش فراوان دستگاه ورزش استان برای کشاندن پای علاقه مندان و حامیان مالی به ورزش بانوان است.
خادم افزود: با توجه به آمار فوق، گلستان دارای جایگاه ویژه و رتبه عالی در میان استان های کشور از لحاظ برنامه ریزی برای تقویت ورزش بانوان و کمک به راه اندازی باشگاه های حرفه ای خصوصی است.

** لزوم اجرای طرح آمایش سرزمینی
معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه به برنامه های بلندمدت وزارت برای توسعه هر چه بیشتر ورزش اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف وزارت ورزش، لزوم اجرای طرح آمایش سرزمینی است.
خادم افزود: هم اینک استان ها تلاش می کنند بیش از 40 هیات ورزشی موجود را فعال و به همه آن ها برای رسیدن به رشد بیشتر کمک کنند که با ادامه دار شدن این روش، بسیاری از فرصت های مناسب توسعه ورزشی از بین می رود.
خادم بیان کرد: در طرح آمایش سرزمینی، هر استان بخش عمده کمک های خود در بخش ورزش قهرمانی و حرفه ای را فقط به ورزش هایی که امکان مدال آوری در آن بیشتر است، اختصاص خواهد داد.
وی افزود: اجرای این طرح به معنای آن نیست که دیگر ورزش ها از هیچ گونه حمایتی برخوردار نمی شوند، بلکه هدف آن است که ورزشکاران مستعد هر استان با توجه به ظرفیت های موجود شناسایی و با اجرای طرح های ویژه در مسیر کسب موفقیت های بیشتر قرار گیرند.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: به عنوان مثال اگر در گلستان ورزشی مانند چوگان دارای طرفدار و ورزشکار زیادی نیست، لزومی ندارد همه زیرساخت های لازم برای برگزاری این رشته با صرف بودجه های کلان فراهم شود و به جای آن می توان ورزشی مانند کبدی که دارای ریشه ای قوی در استان است، تقویت کرد.

*** بازنگری در برگزاری همایش های پیاده روی
خادم همچنین اجرای همایش های پیاده روی خانوادگی را بی تاثیر در فرهنگ سازی برای انجام ورزش دانست و گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که بسیاری از افراد شرکت کننده در این همایش ها، فقط به حضور در این مراسم اکتفا کرده و در طول سال دیگر به سراغ ورزش نمی روند.
وی اظهار کرد: انجام این گونه برنامه های ورزشی پیاده روی در شرایطی مطلوب است که بتواند موجب ایجاد انگیزه در مردم برای ورزش کردن شود که متاسفانه تاکنون این نتیجه به دست نیامده است.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت ورزش و جوانان افزود: متاسفانه در همه این سال ها فقط برنامه های پیاده روی برگزار کردیم و نتوانستیم ورزش را به فرهنگی پایدار در خانواده ها تبدیل کنیم.
6159/7331**1379

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
علاقه زنان ایرانی به ورزش پرش از ارتفاع روز به روز بیشتر می شود