سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش قیمت نفت بر خرید نظامی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز اثر گذاشت/ نگرانی بوئینگ از تاخیر پرداخت قراردادها


به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز شرکت آمریکایی بوئینگ، دومین تامین کننده تجهیزات نظامی در جهان امروز اعلام کرد قرارداد کشورهای حوزه خلیج فارس مانند کویت نهایی می شود و انتظار می‌رود که به دلیل کاهش شدید قیمت نفت کشورهای حوزه خلیج فارس در پرداخت هزینه سفارشات خود با مشکل مواجه شوند.

بوئینگ به تازگی از نهایی شدن قرارداد فروش 28 فروند جنگنده جت F18 سوپر هورنت به کویت با ارزش تقریبی بیش از 3 میلیارد دلار خبر داده است.

اولیور معاون رئیس توسعه تجارت بین‌الملل بخش دفاعی شرکت بوئینگ در خاورمیانه و آفریقا اعلام کرده است که در حال حاضر مسائلی وجود دارد که این شرکت دست نگاه داشته است، این مسائل حل خواهند شد و ما فکر می‌کنیم که بزودی این مشکلات برطرف شوند.

در حال حاضر دولت‌ کشورهای حوزه خلیج فارس، به دلیل وجود مناقشات شدید منطقه‌ای مانند بحران عراق و سوریه و حمله عربستان و امارات به یمن، در حال بازسازی قوای نظامی خود هستند اما در حال حاضر این کشورها برنامه‌های بلندمدت خود را مورد تجدیدنظر قرار داده و در حال به تعویق انداختن آنها هستند.

بنا به گفته اولیور این کشورها هم اکنون بخشی از برنامه‌های خود را کنار گذاشته‌اند و در شرایط کنونی تنها بر نیازهای مهم خود تمرکز کرده‌اند.

هم اکنون کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات که در حال حمله به یمن هستند کشورهای حوزه خلیج فارس را تحریک می‌کنند که توسعه و بازسازی قوای نظامی خود را سرعت بخشند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شادی و نگرانی همزمان روسیه از کاهش قیمت نفت