ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سرهنگ علیفر، پپ گواردیولا و مورینیو که مربی نیستند!


ورزش > لیگ برتر - سرهنگ علی فر با حرفهای آتشینش درباره مورینیو و گواردیولا این دو مربی بزرگ دنیا را به چالش کشید. سرهنگ علیفر کیست؟ گزارشگر سیما که علاقه ای خاص به دفاع 3 نفره عمق دار دارد!

سعید یوسفی- خبرگزاری خبرآنلاین:سرهنگ علیرضا علیفر به تازگی مصاحبه ای جنجالی با هفته نامه تماشاگران امروز انجام داده و در آن ادعاهای عجیبی کرده است. ادعاهایی مثل اینکه فوتبال را از ژوزه مورینیو بهتر می فهمد و یا اینکه آبدارچی شبکه سه هم می توانست نتایجی را با بارسا و بایرن بگیرد که گواردیولا گرفته است. البته هر کسی در بیان اظهاراتش آزاد است اما زیر سوال بردن مربیانی که تمامی دنیا به دانش فنی آنها اعتقاد دارند و انجام این چنین مقایسه ای شاید چندان معقولانه نباشد. به همین بهانه گریزی زده ایم به  زوایای مختلف زندگی اقای خاص فوتبال جهان تا روشن شود که برای رسیدن به قله باید از هر نظر نمونه بود و یک پکیج کامل را ارایه داد. اینکه نام ژوزه بلافاصله پس از اخراج از  چلسی به عنوان نامزد اصلی مربیگری تیمهای بزرگی چون ریال و  منچستر به گوش می رسد مسلما اتفاقی نیست. همین مورینیویی که جناب سرهنگ علیفر او را قبول ندارد و می گوید در لیگ دسته سوم ایران هم نباید به او و گواردیولا تیم داد توسط بازیکنان بزرگی مثل رونالدو, اشنایدر و مارادونا مورد تمجید قرار گرفته. حتی پپ گواردیولا پیش از رویارویی با اینتر در لیگ قهرمانان ژوره را بهترین مربی جهان خواند.

ژوزه مورینیو این شهامت را داشت که برای رساندن دستورات تاکتیکی به تیمش داخل سبد لباسها پنهان شود و به رختکن چلسی در استمفورد بریج برود در حالی که جناب سرهنگ به گواه مصاحبه شان در هفته نامه تماشگران حتی حاضر به بازی کردن نقش خودشان هم نیستند چون معتقدند کاراکترشان خراب می شود.

ژوزه از سال دو هزار و دو که با پورتوی نه نفره در خانه مغلوب شد نه سال هیچ مسابقه ای را در خانه با تیمهای پورتو, چلسی, اینتر و مادرید نباخت.   مورینیو در سال دو هزار و چهار در حالی چلسی را به قهرمانی لیگ جزیره رساند که آنها از سال نود و پنج در  حسرت رسیدن به این عنوان بودند. او پنج سال بعد و اینبار در ایتالیا با فتح همزمان لیگ قهرمانان اروپا, اسکودتو و کوپا ایتالیا  نام اینتر را در تاریخ کشورش جاودانه کرد.

آقای خاص در فصل دو هزار و یازده توانست تا با قوهای سفید مادرید صد امتیاز در لیگ کسب کند که این در بین تمامی لیگ های اروپا بی نظیر است.ژوزه مورینیو به جز زبان مادری می تواند به پنج زبان اسپانیایی, کاتالانی, فرانسوی, انگلیسی و ایتالیایی صحبت کند. ضمن اینکه او دکترای افتخاری از دانشگاه فنی لیسبون دارد و حتی به انتخاب مجله مشعور رولینگ استونز عنوان برترین ستاره راک را هم بدست آورده است.

مورینیو آنقدر به برنامه ریزی اهمیت می دهد که در اولین فصل حضورش در پورتو برنامه جز به جز تمرینات تیم را تا پایان فصل روی وبسایت باشگاه قرار داد و همگان را متحیر کرد. ژوزه در کارهای خیر  هم همیشه فعال بوده است. شاید بد نباشد که بدانید او تمامی هزینه های اقامت چند ماهه یک داور انگلیسی و همسرش را که برای درمان سرطان خون چند ماه در لیسبون بودند را در یک در یک هتل پنج ستاره  پرداخت کرد تا این خانواده در آرامش به درمان این بیماری صعب العلاج بپردازند.

آقای خاص همچنین پانصد و چهل و پنج هزار یورو و جایزه برترین مربی سال دو هزار و ده را هم به بنیادی خیریه در انگلیس بخشیده است. اما از همه اینها جالب تر  شاید پرتاب مدال قهرمانی به میان تماشاگران بوده باشد. کاری که کمتر کسی حاضر به انجام آن است.   او بسیار خوش استایل و شیک پوش است و از این نظر شاید نتوان ژوزه را نه تنها با جناب علیفر که با هیچ یک از گزارشگران سیما مقایسه کرد.مورینیو توانسته است با تیمهای مختلف در لیگ های پرتغال, ایتالیا, انگلیس و اسپانیا و نیز در لیگ قهرمانان اروپا جام قهرمانی را بالای سر ببرد که قهرمانی تیم محبوب مادریدی در لالیگا با کسب یکصد امتیاز همراه بود. 

4141


ویدیو مرتبط :
بهترین مربی جهان در بایرن پپ گواردیولا