سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محاکمه پسر قذافی به 18 بهمن موکول شد


ایسنا/ دادگاه طرابلس محاکمه الساعدی قذافی را به منظور تکمیل تحقیقات درباره پرونده وی به هفتم فوریه 2016 (18 بهمن) موکول کرد.

به گزارش پایگاه خبری الشروق، الساعدی قذافی (42 ساله)، پسر سوم معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی به اتهام دست داشتن در سرکوب خونین انقلاب سال 2011 و قتل یکی از بازیکنان سابق باشگاه فوتبال "الاتحاد" در سال 2005 در حال محاکمه است.

الساعدی روز یکشنبه در حالی که لباس آبی رنگ زندان را بر تن داشت در دادگاه طرابلس حاضر شد.

الساعدی از زمانی که دولت نیجر در مارس 2014 وی را تحویل طرابلس داد در زندان به سر می‌برد.

اوایل اوت گذشته فیلمی از الساعدی در اینترنت منتشر شد که نشان می‌داد وی در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر اواخر اکتبر گذشته اعلام کرد که با الساعدی در زندان دیدار کرده و وی در این دیدار گفته که به وکیلش اجازه حضور در جلسات بازپرسی نمی‌دهند و نمایندگان دادستانی وی را تهدید و ترعیب کرده‌اند.

دادگاه طرابلس در ماه ژوئیه، سیف الاسلام قذافی، پسر دیگر معمر قذافی، دیکتاتور لیبی را به همراه برخی مسئولان رژیم سابق لیبی به اعدام محکوم و برخی دیگر از مسئولان این رژیم را به زندان محکوم کرد.

لیبی از زمان سقوط معمر قذافی در سال 2011 دچار آشوب شده و اکنون این کشور به دو بخش تقسیم شده است. در شرق این کشور دولت طبرق برقرار است که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شود و دولت طرابلس نیز در شمال غرب این کشور فعالیت دارد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سیف قذافی(پسر قذافی) از علمای اهل سنت می گوید