دو نمایشگاه نقاشی و عکس افتتاح می‌شود


دو نمایشگاه انفرادی نقاشی و عکس از آثار حمید هادی‌نژاد و نوید شکروی در نگارخانه‌های «بهار» و «تابستان» خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهند شد.

به گزارش ایسنا، در نمایشگاه نقاشی‌های حمید هادی‌نژاد حدود 20 اثر در ابعاد تقریبی 100 در 150 سانتی‌متر به‌صورت چند لته‌ای به‌نمایش گذاشته می‌شوند. آثار این نمایشگاه با موضوع انسان معاصر خلق شده‌اند و هنرمند در این مجموعه، در امتداد آثار نمایشگاه قبلی خود با عنوان «انسان بی‌تاریخ» به ابعاد متفاوتی از ماهیت انسان پرداخته است.

در این نمایشگاه برخلاف نمایشگاه گذشته که تمرکز هنرمند بیشتر بر پرتره و فیگور انسانی بوده، به بخش روح و روان انسان پرداخته شده و موضوعاتی از جمله مرگ، جنون، جهل و ... دستمایه هنرمند در خلق اثر هنری قرار گرفته است. در این آثار رنگ سیاه، رنگ غالب است.

حمید هادی‌نژاد متولد سال 1352، فارغ‌التحصیل کارشناسی نقاشی و مقیم برلین است. 10 اثر از این هنرمند در موزه گالری نیندورف برلین نگهداری می‌شود. او تا کنون بیش از 13 نمایشگاه انفرادی در گالری‌های مختلف تهران برگزار کرده است.

در این روز همچنین نمایشگاهی از عکس‌های نوید شکروی در نگارخانه «تابستان» خانه هنرمندان ایران آغاز به کار خواهد کرد.

شکروی متولد سال 1364 و فارغ‌التحصیل کارشناسی معماری است. او که از کودکی به فعالیت‌های هنری مشغول بوده است از زمان ورود به دانشگاه و به‌دلیل نیاز رشته معماری، شروع به عکاسی از ساختمان‌ها کرد. سپس بیشتر به موضوعات شهری از جمله در، دیوار و ساختمان‌ها علاقه‌مند شد و از سال 1385 به‌صورت حرفه‌ای‌تر به دغدغه‌های شخصی خود در عکاسی پرداخت.

یکی از موضوعات مورد توجه این هنرمند دیوار نگاره‌های شهر است که به عنوان یک سوژه آن‌ها را دنبال کرده است. در نمایشگاه پیش رو، یکی از مجموعه عکس‌های این هنرمند به‌نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه‌ها دوشنبه 23‌ آذرماه ساعت ‌17 افتتاح می‌شوند و تا 29 آذر ادامه خواهند داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این آثار هر روز از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
افتتاح نمایشگاه نقاشی هیوا پاشایی