سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخستین جشنواره «مهر آب» در مدارس تهران برگزار می‌شود/ اصلاح الگوی مصرف آب از اهداف این جشنواره است


مسعود ثقفی سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره «مهر آب» در تهران، اظهار داشت: این جشنواره با موضوع ارائه شیوه‌های مصرف آب برای زندگی نسل آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: کمبود آب همواره یکی از مشکلات اساسی و دغدغه‌های مردم و مسئولان بوده است و با توجه به اینکه شکل گیری رفتارهای صحیح تابع عوامل مهمی هم‌چون فرهنگ و آموزه‌های اکتسابی افراد است، در این راستا آموزش و پرورش به عنوان متولی اثرگذار در راستای ایجاد تثبیت فرهنگ بهینه مصرف آب از طریق مدارس اقدام به برگزاری جشنواره مهر آب در مدارس تهران کرده است.

ثقفی با بیان اینکه برای نخستین بار در آذرماه سال جاری جشنواره مهر آب در مدارس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با این جشنواره به اصلاح الگوی مصرف و ایجاد فرهنگ صحیح مصرف آب در میان افراد جامعه دست یابیم.

وی افزود: دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان می توانند با ارائه آثار هنری در زمنیه‌های نقاشی، عکاسی، پوستر و فیلم کوتاه و همچنین آثار پژوهشی در زمینه‌های ارائه مقالات علمی و ساخت دست سازه‌ها و فعالیت‌های فنی گامی در جهت تغییر نگرش در استفاده از منابع طبیعی و همچنین پررنگ کردن نقش سازمان‌های آموزشی در اصلاح الگوی مصرف برداریم.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره مهر آب گفت: شناسایی و معرفی آثار خلاقانه، کاربردی و ایده‌های نو در حوزه مصرف بهینه آب، شناسایی هنرمندان جوان و فرهنگیان، بسترسازی مناسب جهت رشد،‌ارتقا و تعالی فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در تهران، ایجاد زمینه مساعد برای معرفی دانش‌آموزان و فرهنگیان خلاق و مبتکر، بسط و تحکیم روابط میان مناطق نوزده گانه تهران، انعکاس نمایشگاهی وضعیت بحران آب در کشور، تبادل اطلاعات گوناگون، بهره‌گیری گسترده از تبلیغات در جهت مصرف بهینه آب و معرفی ایده‌های برتر نمایشگاهی جهت استفاده در بخش تولیدات صنعتی به عنوان اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه دو بخش هنری و پژوهشی برای جشنواره مهر آب در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در بخش هنری موضوع نقاشی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی، عکاسی، پوستر و فیلم کوتاه برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه و در بخش پژوهشی مقالات مربوط به دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه و دست سازه و فعالیت‌های فنی مربوط به دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه خواهد بود.

ثقفی با بیان اینکه منطقه پنج آموزش و پرورش تهران به عنوان دبیرخانه این جشنواره در نظر گرفته شده است، گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به صورت منطقه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره مهر آب، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان تا 15 آذر ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال و نتایج و اسامی منتخبان 22 آذر ماه مشخص خواهد شد و مراسم اختتامیه نیز در روز 25 آذر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جشنواره خیرین آب و فاضلاب غرب استان تهران