ممنوعیت شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از سال 95


عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران اعلام کرد: ممنوعیت شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری از سال آینده خبر بسیار خرسند کننده ای است و امیدواریم که این موضوع در دولت با جدیت پیگیری شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمد جواد صفی یاری افزود: موضوع جایگزینی موتورسیکلت های کاربراتوری با موتورهای انژکتوری و برقی از سال ۱۳۹۰ در کشور مطرح بوده اما متاسفانه طی این سالها بنا به دلایل مختلف اجرای این طرح به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه دولت در گذشته با جدیت خود تولید موتورسیکلتهای دو زمانه را متوقف کرد افزود: بی شک با توقف تولید موتورسیکلت کاربراتوری می توان خدمت بسیار بزرگی به مردم و سلامت آنها کرد.

او به همکاری با پژوهشکده شهیدرضایی دانشگاه صنعتی شریف و شرکت دانش بنیان بناشریف اشاره کرد و گفت: طراحی و تولید موتورسیکلت برقی شهری، متناسب با نیاز مردم است که اولین موتورسیکلت برقی جهان‌رو بهمن ماه امسال رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از قابلیت های موتورسیکلت های انژکتوی می توان به آلایندگی بسیار پایین، مصرف کمتر با وجود شتاب بیشتر، سهولت استارت در هوای سرد، عملکرد یکنواخت در سرعت های مختلف، عدم امکان دستکاری، ثبات میزان مصرف در طول عمر موتورسیکلت اشاره کرد.

صفی یاری اعلام کرد: طرح تولید انجین های موتورسیکلت انژکتوری فاز نهایی قرارداد را می گذراند و از سال 1396 تولید انجین انژکتوری موتورسیکلت با تیراژ وسیع و تکنولوژی پیشرفته دنیا و رعایت موازین استاندارد یورو ۴ آغاز خواهد شد.

محمد جواد صفی یاری افزود: تولید بیش از ۱۰ مدل موتورسیکلت انژکتوری در رده ۱۲۵ تا ۲۵۰ سی سی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به زودی آنها را پیش فروش خواهیم کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ممنوعیت توزیع و فروش فله ای برنج ایرانی از سال 95