سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شیخ‌الاسلام: حق مردم در تعیین سرنوشت از اسلام ناب محمدی بیرون می‌آید، نه دموکراسی غربی


شیخ‌الاسلام: حق مردم در تعیین سرنوشت از اسلام ناب محمدی بیرون می‌آید، نه دموکراسی غربیایسنا/ یک کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بر لزوم شناخت درست مردم از کاندیداها و توجه به کارنامه و عملکرد این افراد تأکید کرد.

حسین شیخ‌الاسلام اظهار کرد: مقام معظم رهبری رأی را واجب عینی و حق‌الناس دانستند به این معنا که هیچ کس نمی‌تواند قصور در آن را ببخشد. حق مردم در تعیین سرنوشت نیز از اسلام ناب محمدی (ص) بیرون می‌آید و نه دموکراسی غربی.

وی افزود: مهمترین اصل در انتخابات شناخت مردم از کاندیداهاست، لذا مردم در کنار اینکه باید به عنوان وظیفه ملی و تاریخی و همچنین وظیفه شرعی خود پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، باید در مورد کاندیداها نیز تحقیق کنند و کاندیدای اصلح را پیدا کنند اما اگر نتوانستند شناخت کاملی از افراد پیدا کند باید به لیست‌ها فکر کنند و بر اساس کسانی که لیست‌ها را پشتیبانی می‌کنند به آنها رأی دهند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من هم تمامی کاندیداها را نمی‌شناسم لذا سعی می‌کنم اول بر اساس شناخت و در وهله بعد بر اساس اعتماد به لیست‌ها رأی دهم.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر لزوم توجه به تجربه گذشته، کارنامه و عملکرد کاندیداها، اضافه کرد: مردم بهتر است به تخصص و سابقه کاندیداها نگاه کنند و صرفاً‌ به قول‌هایی که می‌دهند تکیه نکنند.

وی با اشاره به سوگند نمایندگان به قانون اساسی در ابتدای دوره نمایندگی، تصریح کرد: نمایندگان قسم می‌خورند که مدافع قانون اساسی باشند لذا باید در وهله اول قانون اساسی را بفهمند و ببینند آیا می‌توانند از آن دفاع کنند یا خیر. مثلاً در قانون اساسی موضوع دفاع از مبارزات مستضعفین علیه مستکبرین به صراحت آمده و اگر کسی بخواهد لیبرال باشد باید بر این مسأله توجه کند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی انتخابات را فرصتی در جهت مشارکت مردم در سرنوشت خود دانست و یادآور شد: خداوند انسان را بر سرنوشت اجتماعی خود حاکم کرده و این حق از طریق قانون اساسی که میثاق بین ماست محقق می‌شود.

شیخ‌الاسلام در پایان انتخاب کارگزاران نظام مثل رئیس جمهور، نمایندگان و خبرگان توسط مردم را عقد قراردادی بین مردم و کسانی دانست که خود را در معرض رأی قرار داده‌اند و بر لزوم شفاف بودن آن تأکید کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
تفاوت اسلام ناب محمدی بااسلام امریکایی-شیخ عباس مولایی