سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موسوی: ادعای عدم استکبارستیزی دانشجویان حذف کردن بخشی از تاریخ است/ شعار «مرگ بر آمریکا» از 16 آذر 32 شروع شد


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس در مناظره با داریوش قنبری نماینده سابق مجلس از جریان اصلاح طلب که امروز به مناسبت 16 آذر روز دانشجو با عنوان «نقش جنبش دانشجویی و تاثیر آن بر دولت یازدهم» در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به چرایی ماندگاری 16 آذر گفت: این روز ماندگار شد چون دانشجویان در آن اولین صدای اعتراضی علیه امریکا بعد از کودتای 28 مرداد را سر دادند.

موسوی ادامه داد: در 16 آذر 32 دانشجویان یک شعار داشتند و آن شعار مرگ بر امریکا بود. بنابراین کسانی که مدعی اند این شعار در ایران بعد از انقلاب شکل گرفته، بدانند که اینطور نیست.

وی با بیان اینکه ما همواره شاهد فراز و فرودهای زیادی در جامعه دانشجویی بودیم، اظهار داشت: آنچه مهم است این است که قشر دانشجو استکبار ستیز، استبداد ستیز و آزادی‌خواه بوده و هست.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر عدم استکبارستزی جنبش دانشجویی، آن را حذف کردن بخشی از تاریخ کشور عنوان کرد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد دانشجویان غربی، با بیان اینکه این حرف درست نیست که فکر کنیم آنها در غرب همه چیز را قبول کردند، اظهار داشت: برای مثال، جنبش دانشجویی در دانشگاه های امریکا علیه اقدامات نژادپرستانه فعال هستند و در جنبش وال استریت نیز نقش عمده داشتند.

ادامه دارد...

http://fna.ir/C2P8PF


ویدیو مرتبط :
شعار دانشجویان در مراسم 16 آذر 1393