سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حماسه ۹ دی نقطه پایان برای فتنه ۸۸ و فتنه‌گران بود/ضرورت روایتگری صحیح از ۹ دی


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در نخستین جلسه هم‌اندیشی ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی، علی‌محمد نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی با اشاره به قدرت بالای حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی یک حرکت عظیم مردمی و نقطه پایان برای فتنه 88 و فتنه‌گران بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در پس از حوادث فتنه‌88 و خلق حماسه 9 دی توسط ملت گفت: رهبر معظم انقلاب این حرکت را یک حرکت الهی که در آن دست قدرت خدا و روح حسین بن علی (ع) به وضوح نمایان و متجلی بود و شبیه حرکت‌های عظیم اوایل انقلاب اسلامی بود ، توصیف کردند.

نائینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان هدایتگر و سکاندار کشتی انقلاب در طوفان بلایا و حوادث و رساندن آن به سرمنزل مقصود ساحل امن نجات بودند، خاطرنشان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این حماسه ماندگار و جاودانه در تاریخ انقلاب اسلامی و دست برتر، اوج قدرت ایمان دینی مردم و سند مردم‌سالاری دینی نظام در برابر یاوه‌گویی‌های سران سلطه و استکبار شد.

وی درخصوص خلق حماسه 9دی گفت: خلق حماسه 9 دی وابسته به هیچ گروه، جریان و یا حزب و تشکلی نبوده و نیست و هیچ جریان و گروهی حق مصادره این حماسه ماندگار را ندارد، بلکه این حماسه متعلق به ملت بصیر و سلحشور ایران اسلامی است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی با اشاره به ضرورت روایتگری صحیح از قیام عاشورایی 9 دی توسط فعالان سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای گفت: ضرورت روایتگری صحیح از قیام عاشورایی 9 دی برای جلوگیری از نفوذ و فتنه دشمن، نیاز امروز جامعه است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی ادامه داد: در این حرکت عظیم 9 دی که حرکتی عاشورایی و منبعث از قیام عاشورای ابا عبدالله الحسین(ع) بود، مردم با فتنه‌گران اتمام‌حجت کردند، 9 دی ، تیر خلاصی بود که ملت ، تحت رهبری و زعامت مقام معظم رهبری و آموزه های اسلام ، به سمت فتنه و فتنه‌گران نشانه گرفتند .

نائینی تصریح کرد: حماسه 9 دی ، همه فرضیات، معادلات و سناریوهای پیچیده و طراحی‌های شوم و عملیات روانی دشمن را به یکباره فرو ریخت و دشمنان آشکار و عریان را که به فروپاشی نظام از درون امید بسته بودند، ناامید کرد.

در ادامه این جلسه اصغر آب‌خضر قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به حماسه نهم دی خاطرنشان کرد: متأسفانه فتنه‌گران در آن شرایط هزینه سنگینی را به کشور، ملت و نظام وارد کردند و با خیانت به امام خمینی (ره) و آرمان‌ها و اندیشه‌های ایشان، خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، مقابل ملت قد علم کرده که با آن خروش عظیم ، حرکت مردمی و اقیانوس ملت، همچون کف روی آب از بین رفتند.

وی در ادامه، لطف و عنایت ویژه خداوند قادر متعال در هدایت دل‌ها و درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری و بصیرت و تبعیت مردم از رهبری را سه عنصر و عامل اصلی در برهم زدن معادلات و سناریوهای پیچیده دشمنان قسم‌خورده انقلاب دانسته که به تعبیر مقام معظم رهبری  موجب خلق حماسه ماندگار و جاودان 9 دی ماه سال 1388 در سراسر کشور شد.

آب‌خضر گفت: در ششمین سالگرد حماسه عظیم 9 دی بایستی ابعاد مختلف و تازه این حماسه را مورد بررسی، کنکاش و بازخوانی قرار داده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادبی ـ هنری ـ فضاهای مجازی و سایبری، رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی به تعمیق بینش سیاسی و دینی و بصیرت‌افزایی عمومی جامعه در راستای زنده‌نگه داشتن این حماسه در زمان حال و آینده بهره‌برداری کنیم.

در پایان، جمعی از نمایندگان سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و تبلیغی و نهادهای انقلابی و مؤثر در این حماسه و اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی، به تبیین سیاست‌ها ، ارائه راهبردها و راهکارها ، تشریح مسائل و ضرورت‌های پیش روی مراسم 9 دی امسال پرداختند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حرمت شکنی فتنه گران در عاشورای ۸۸ ** 6 دی 88