سفارت انگلیس برای هیئت ایرانی ویزا صادر نکرد


چند روزی از شروع بکار مجدد اداره کنسولی سفارت انگلیس در تهران می‌گذرد ولی گویا مشکلات صدور ویزای جزیره برای ایرانی‌ها هنوز تمام نشده است.

بر اساس گزارش اسکای‌نیوز، نهادی انگلیسی به نام «یورومانی» (EuroMoney) هتل روچستر لندن را برای برگزاری کنفرانسی با موضوعیت ایران اجاره کرده بوده و از میهمانان ایرانی هم برای حضور دعوت کرده بوده، ولی این نشست به دلیل «مشکلات ویزایی» لغو شده است.

موضوع این کنفرانس «ازسرگیری روابط میان بانک‌ها و موسسات مالی ایران و بریتانیا» عنوان شده بوده ولی یورومانی گفته که با توجه به امکان‌پذیر نشدن حضور ایرانیان، نشست در تاریخ مقرر یعنی 18 اسفند برگزار نخواهد شد.

پیش از این هم انگلیسی‌ها نشستی برای برقراری رابطه با فعالان بخش انرژی ایران تدارک دیده بودند که بنا به گفته «علی کاردور» معاون شرکت ملی نفت ایران، به دلیل تأخیر سفارت انگلیس در صدور روادید، کلاً لغو شد.

سفارت انگلیس در ایران 4 سالی بود که تعطیل شده بود؛ شهریور امسال اما بازگشایی شد اما مسئولان گفتند که فعلاً خبری از صدور ویزای انگلستان نیست.

5 اسفند اما دولت انگلیس اعلام کرد که آژانس مرزی این کشور، کار بررسی مدارک متقاضیان ایرانی را در محل سفارت خود در تهران، از سر گرفته است.

ایرانی‌ها در 4 سال اخیر برای رفتن به انگلیس مجبور بودند پس از پرداخت اینترنتی مبلغی و گرفتن وقت مصاحبه در یکی از کشورهای اطراف، چند روزی و حتی گاهی تا 20 روز را برای گرفتن پاسخ در آن کشور معطل بمانند؛ روندی که گویا خبری از پایانش نیست.


ویدیو مرتبط :
خود سوزی ایرانی جلوی سفارت انگلیس