سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چرایی خرابی زودرس روکش راه های کشور بررسی می شود


به گزارش ایرنا، محمد شکرچی زاده روز سه شنبه در هفتمین همایش ملی قیر و آسفالت با اشاره به اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره ارتقای کیفیت مصالح راهسازی، افزود: شبکه راه ها و شریان های ارتباطی، زیربناهای اقتصاد هر کشوری را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: برای توسعه پایدار حمل و نقل ایمن و سریع باید هرگونه برنامه ریزی در این بخش براساس منطق علمی پایه ریزی شود.
شکرچی زاده افزود: ارتباط دو سویه بین مجریان و تولیدکنندگان مصالح راهسازی از جمله قیر، آسفالت و ارزیابی واحدهای تولیدی در استفاده از فناوری های جدید در این عرصه از اقدامات این مرکز در ارتقا کیفیت مصالح راهسازی در کشور است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه برای حفظ کیفیت قیر هم اکنون حمل آن توسط تانکرهای دو جداره مورد توجه جدی قرار گرفته است، گفت: تاکنون 410 تانکر از طریق شرکت های تولیدی و پیمانکاران حمل دوجداره شده اند و به تدریج حمل قیر در کشور تنها با این تانکرها عملی خواهد بود.
وی، تدوین الزامات و استانداردها و بروز رسانی ضوابط ماسه آسفالت و الزامات واحدهای تولیدی قیر خالص و امولسیونی(محصول جدید)، بررسی دلایل خرابی زودرس روکش برخی از جاده های کشور و ایجاد تمرکز در فعالیت های ارتقای کیفیت قیر، آسفالت و روسازی را از دستاوردهای مهم این مرکز بیان کرد.
شکرچی زاده همچنین بر ارتقای کیفیت آسفالت راه های کشور برای صرفه جویی در هزینه ها تاکید کرد و گفت: به همین منظور از دو سال پیش ممیزی کارخانه های آسفالت سازی آغاز شده تا با کنترل بیشتر شاهد ارتقا کیفیت قیر و آسفالت در کشور باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآورشد: بیش از 60 درصد اعتبارات ادارات کل راه و شهرسازی برای تامین قیر و آسفالت مورد نیاز هزینه می شود؛ بنابراین صدور گواهینامه های کیفی برای مصالح راهسازی، ایمنی بیشتری را در راه های کشور به وجود می آورد.
هفتمین همایش ملی و نمایشگاه قیر و اسفالت با حضور کارشناسان و متخصصان راهسازی و حمل و نقل جاده ای امروز و فردا(24 و 25 آذرماه) در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می شود.
اقتصام(3)1108 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نشست تخصصی مهدویت با بررسی چرایی مهدویت با سخنرانی مهندس احسان عبادی