روسیه موشک بالدار بر سر داعش ریخت


 در حالی که روسیه پنجاهمین روز بمباران مواضع گروه های تروریستی در سوریه را پشت سر گذاشته و به دنبال تأیید سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا بر اثر اقدام تروریستی، روسیه برای نخستین بار از بمب افکن های دورپرواز راهبردی توپولوف برای بمباران مواضع تروریست ها استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بمب افکن های راهبردی دورپرواز توپولف-160، توپولوف-95 ام.اس و توپولوف-22 ام.3 نیروی هوایی روسیه روز سه شنبه مواضع تروریست های داعشی را در چندین منطقه سوریه بمباران کردند.

در این بمباران ها علاوه بر بمب های هوایی از موشک های بالدار نیز استفاده شده و تمام اهداف بمباران شده از قبل شناسایی شده بودند.

وزارت دفاع روسیه در پایگاه اینترنتی ویژه خود فیلمی از این بمباران ها را منتشر کرده است که در آن بمب افکن های راهبردی روسی مواضع تروریست ها را در سوریه هدف قرار می دهند.

ژنرال «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه امروز در گزارشی به «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری این کشور اعلام کرد که از روز سه شنبه بمب افکن های راهبردی توپولف-160، توپولوف-95 ام.اس و توپولوف-22 ام.3 در عملیات بمباران مواضع تروریست ها در سوریه در کنار سایر جنگنده ها و شکاری بمب افکن های این کشور شرکت می کنند.

شایگو با اشاره به بمباران گسترده مواضع تروریست ها در مناطق مختلف سوریه ازجمله پرتاب 34 فروند موشک بالدار با استفاده از بمب افکن های راهبردی توپولف-160، توپولوف-95 ام.اس به اهداف تروریست ها در استان های ادلب و حلب گفت: هواپیماهای روسیه امروز در مجموع 127 پرواز رزمی داشته و 206 هدف تروریست ها را بمباران کردند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: عملیات هوایی ضدتروریستی روسیه در سوریه ادامه خواهد یافت. حملات مطابق با برنامه گزارش شده انجام خواهد گرفت و واحدهای هوایی مستقر در سوریه از نیروی کافی برای ادامه اقدامات برخوردار هستند.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه هم در این دیدار اعلام کرد: عملیات ضدتروریستی هوایی روسیه در سوریه برای دفاع از مردم روسیه در برابر حملات و تهدیدهای تروریست ها انجام می گیرد.

وی افزود: بخاطر خدمت به میهن از شما قدردانی و برایتان آرزوی موفقیت می کنم.رییس جمهوری روسیه همچنین از مقامات ارشد نظامی این کشور خواست با مقامات نیروی دریایی فرانسه برای انجام عملیات نظامی مشترک علیه تروریست ها تماس برقرار کنند.پوتین سپس در حضور وزیر دفاع و سایر مقامهای نظامی روس با فرماندهان واحدهای دریایی روسیه مستقر در دریای مدیترانه تماس گرفت و گفت که در آینده نزدیک ناوگروه فرانسوی در دریای مدیترانه مستقر می شود و باید با آن تماس برقرار و همانند دو متحد همکاری کرد.

وزیر دفاع و رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه هم موظف شدند برنامه ای برای هماهنگی اقدامات نظامی با مقامات نظامی فرانسوی علیه تروریست ها تنظیم کنند.

روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته و تاکنون بیش از سه هزار و 300 هدف را نابود کرده است.

مسکو اعلام کرده که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.


ویدیو مرتبط :
استفاده روسیه از نسل جدید موشک بالدار درسوریه