ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



استعدادیابی و آموزش محور حرکت هیات هندبال استان یزد


ابوالفضل خوشنویس روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با اشاره به برنامه های اجرا شده در زمینه تقویت ورزش هندبال یزد افزود: استان مهد پرورش بازیکنان تکنیکی و سرعتی هندبال است و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.
وی در ادامه وضعیت مربیان هندبال یزد را خوب ارزیابی کرد و افزود: مربیان استان یزد از دیرباز تبحر خاصی در پرورش بازیکنان سرعتی داشته اند که نمونه آن بازیکن با اخلاق کشور احسان ابویی است.
این مسئول ادامه داد: در دوره های پایه نیز طی چند سال اخیر بازیکنان سرعتی و دست چپ خوبی پرورش یافته اند که نشان از تجربه و توان مربیان یزد دارد.
خوشنویس با اشاره به برگزاری دوره های آموزش تربیت مربی با حضور اساتیدی چون ریمانیچ، ماچک وسانیا پانیچ، فلدمن، نناد، ملیوان، ابوالفضل اکبر آبادی، حمیدرضا شاکری، علی حبیبی و ناصر سلیمی افزود: هم اکنون 30 مربی استانی در امر آموزش مشغول به فعالیت هستند که تجربیات خود را از بالاترین کلاسهای روز هندبال دنیا کسب کرده اند.
وی اظهار امیدواری کرد برنامه حضور این مربیان در دوره های مربیگری فدراسیون هندبال آسیا با همت و پیگیری مربیان و باشگاههای این مربیان تحقق یابد.
رئیس هیات هندبال استان یزد با اشاره به سابقه حضور یزد در زمینه برگزاری مسابقات هندبال ساحلی خاطرنشان کرد: استان 15 سال است که مسابقات هندبال ساحلی را در رده بزرگسالان به مناسبت شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس و گرامیداشت یاد وخاطره شهید منتظر قائم برگزار کرده و به همین دلیل دارای مربیان، بازیکنان و داوران صاحب سبک در هندبال ساحلی است.
این مسئول اظهار امیدواری کرد در سال های آینده این مسابقات را به صورت تورنمنت با حضور سایر تیم های کشور و تیم های خارجی در استان برگزار گردد.
خوشنویس به جایگاه خوب استان در زمینه داوران نیز اشاره کرد و گفت: هیات هندبال استان 8 داور زن و 10 داور مرد فعال در سطح استان و کشور دارد که از لحاظ مدارج تحصیلی و تسلط به زبان انگلیسی و شرایط سنی مشخصه های لازم جهت حضور در دوره های آسیایی و بین المللی را دارا می باشند.
وی از باشگاههای پیشگامان کویر یزد و سنگ آهن مرکزی بافق به عنوان باشگاههای مادر در ورزش هندبال ایران نام برد و گفت: خوشبختانه این دو باشگاه از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار هستند.
رئیس هیات هندبال استان یزد افزود: مربیان غیربومی در استان این موضوع را درک کرده اند که باید به بازیکن سازی بپردازند و در این راه باشگاه پیشگامان کویر یزد خاصه از کلیه ظرفیت بومی استان برای حضور در رقابتها استفاده کرد که قابل تقدیر است و باشگاه سنگ آهن بافق نیز در سال 94 توجه بیشتری به استفاده از ظرفیتهای بومی استان نمود که جای تشکر دارد.
خوشنویس گفت: توقع از باشگاههای خصوصی ورزشی، دانشگاهها،باشگاههای ورزشی نظامی و انتظامی و همچنین باشگاههای کارگری در سال 95 این است که از قطار رشد و توسعه هندبال استان یزد عقب نمانند و فضای ورزشی را با حضور جوانان و نوجوانان علاقه مند این رشته مملو از عطر تلاش و ورزش در عرصه هندبال نمایند.
رئیس هیات هندبال استان، شهرستانهای یزد، بافق، زارچ واشکذر را دارای پتانسیل ویژه ای در رشته هندبال دانست و ابراز امیدواری کرد با منطقه بندی شهرستانها در سال جاری شاهد فعال تر شدن سایر شهرستانهای استان از جمله خاتم، بهاباد، اردکان وابرکوه باشیم.
وی افزود: البته مهمترین مشکل در این شهرستانها نبود حامی مالی است که باید با پیگیری و برنامه ریزی مسئولان محلی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر ارگانها این مهم نیز رفع گردد.
خوشنویس از حمایت های بی اندازه آموزش و پرورش استان در رشد وتوسعه هندبال تشکر نموده و از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و پیشکسوتان و علاقه مندان و زحمتکشان بی ادعای این رشته که خالصانه بار این رشته را در سال 94 به دوش کشیده اند قدردانی کرد .
استان یزد دارای 47 هیات ورزشی است .
7536/8068

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جلسه هماهنگی فدراسیون هندبال با هیئت هندبال استان تهران