فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



همدان پایتخت فعالیت های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان است


عباس نظری دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره سراسری تصویرسازی کودک و نوجوان آیات افزود: اولین دوره فعالیت های حوزه هنری کودک و نوجوان در استان اصفهان و دومین دوره نیز در استان کرمان برگزار شد اما در حال حاضر همدان با فعالیت های خوب و گسترده خود به مرکز فعالیت های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان در کشور تبدیل شده است.
وی ادامه داد: با ایجاد آرشیوی از جشنواره ها و فعالیت های مختلف می توانیم این آثار را در جامعه ماندگار کرده و با وجود چنین مجموعه هایی می توان گفت که استان همدان پایتخت فرهنگی، هنری کودک و نوجوان است و می تواند در سطح بین المللی مطرح شود.
وی با اشاره به جشنواره آیات گفت: باید قرآن را در زندگی کاربردی کرد و در آن زمان است که می توان ادعا داشت که سعی فرهنگی ما به نتیجه رسیده است.
وی عنوان کرد: باید قرآن را از دایره حفظ و تفسیر بیرون آورده و گسترش دهیم تا کلام وحی را در همه امور زندگی جاری کنیم.
وی با بیان اینکه در گذشته برای برپایی یک نمایشگاه قرآنی مشکلات زیادی وجود داشت ادامه داد: امروز در جهان اسلام جشنواره قرآنی ایران حرف اول را در دنیا می زند که نمونه آن ارسال بیش از 200 اثر تصویرسازی کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره است.
وی افزود: جشنواره‎های قرآنی می تواند در حوزه های گرافیک، سینما و تصویرسازی ورود خوبی داشته باشد در حالی که کشورهای مسلمان دنیا که ادعای فراوانی دارند نمی‎توانند در این گونه زمینه‎ها فعالیت های قابل توجهی را ارائه دهند.
نظری افزد: تاکنون نتوانسته ایم قرآن را به متن جامعه آورده و در همه شئونات از آن استفاده کنیم.
جشنواره ملی آیات قرآن و تصویرسازی کودک و نوجوان با حضور 50 اثر برگزیده امروز در همدان به کار خود پایان داد.
7530/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فعالیت های هنری، آموزشی و فرهنگی باشگاه ایرانیان دبی