سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رد ارتباط پلی استیشن 4 با حملات پاریس


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  ایسنا نوشت: نشریه فوربس خبر خود مبنی بر استفاده عاملان حملات پاریس از کنسول پلی استیشن 4 برای هماهنگی این عملیات را اصلاح کرد.

این نشریه در اصلاحیه‌ای اعلام کرد: این پست ویرایش شده زیرا هنوز پیدا شدن یک کنسول در پی حملات تروریست‌های بلژیکی در پاریس تایید نشده است. جان جمبون - وزیر کشور بلژیک - درباره تاکتیک‌هایی که داعش معمولا استفاده می‌کند صحبت کرده است.

پیشتر گزارشهایی به نقل از مقامات در بروکسل منتشر شده بود مبنی بر اینکه افرادی که حملات پاریس را ترتیب داده اند احتمالا برای هماهنگی این عملیات از یکی از بازیهای ویدئویی کنسول پلی استین 4 استفاده کرده اند.

گزارشها حاکی از این است که ظاهر این کنسول به مهاجمان این امکان را داده که با امنیت بیشتری ارتباط برقرار کنند چرا که نسبت به کانالهای سنتی همچون ایمیل یا اپلیکیشنهای موبایلی از دید ماموران اطلاعاتی دور بوده اند.

فوربس پیشتر نوشته بود وقتی مقامات بلژیکی هفت مظنون را در ارتباط با حملات دستگیر کردند، در میان وسایل آنها یک کنسول پلی استیشن 4 پیدا شد.

پل تاسی از فوربس گفته بود رهگیری شبکه آنلاین پلی استیشن 4 حتی نسبت به اپلیکیشن واتس اپ نیز سخت تر است. بازرسان در مقایسه با یک تلفن موبایل ساده به سختی می‌توانند سیستمهای صوتی برپایه IP را در شبکه پلی استیشن ردیابی کنند.

وی افزود: تروریستها به راحتی می‌توانند در شبکه آنلاین پلی استیشن دور هم جمع شوند و بدون نگرانی از شنود مکالمات خود با هم صحبت کنند زیرا شنود این نوع ارتباطات برای دولتها سخت تر است.


ویدیو مرتبط :
ارتباط میان عاملان حملات تروریستی پاریس تایید شد