سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمایت از 704 طرح میان‌رشته‌ای محقق شد


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاره صفوت دبیر کارگروه میان گروهی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره فعالیت‌های این کارگروه اظهار کرد: روند رو به رشد علوم و تحقیقات بین­ رشته‌­ای و نقش این رویکرد نوین در تحولات علمی و فناوری جهان، بیانگر اهمیت و ضرورت توجه به این حوزه در کمک به توسعه علمی کشور است.

وی افزود: بنابراین با توجه به این نقش و جایگاه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان بنیاد ملی علم ایران در سطح کشور، کارگروه میان‌گروهی را در راستای حمایت از توسعه پژوهش‌­های میان رشته­‌ای و میان گروهی در حوزه علوم تجربی تشکیل داد. 

به گفته وی، این کارگروه ضمن تعیین عرصه‌های اولویت‌دار صندوق براساس اسناد بالادستی و نیاز کشور، به بررسی و ارزیابی طرح‌های پژوهشی پژوهشگران با موضوعات بین رشته‌ای که در نقشه جامع کشور برنامه پنجم توسعه و نقشه سلامت کشور تعیین شده، می‌پردازد.

صفوت عنوان کرد: از رشته‌های مختلف علمی همچون شیمی، فیزیک، مهندسی پزشکی، داروسازی و بیوتکنولوژی طرح‌های پژوهشی پژوهشگران برای حمایت به کارگروه ارسال می‌شود و از ابتدای فعالیت‌مان تا کنون 704 طرح در کارگروه مصوب شده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه هر سال نسبت به سال گذشته تعداد طرح‌های ارسالی به کارگروه افزایش می‌یابد به طوری که در سال جاری در مقایسه به همین زمان در سال گذشته افزایش چشمگیری داشتیم البته رشته‌های مهندسی بافت، داروهای جدید و دارو رسانی هدفمند، روش‌های نوین ساخت و سنتز مواد، محیط زیست، مهندسی توانبخشی، کاشتنی‌های پزشکی، مهندسی عصبی و ابزارها و تجهیزات نوین تشخیصی، پایشی، جراحی و درمانی از اولویت‌های کارگروه برای دریافت طرح هستند.

صفوت در پایان تصریح کرد: توجه به روند جهانی مطالعات و تحقیقات لزوم حرکت‌های ملی فناورانه را به منظور توسعه دانش فنی و ایجاد توان تولید صنعتی در کشور را مشخص می‌کند بنابراین توجه و اهمیت صندوق به رشته‌هایی که اولویت قرار داده تعیین کننده حرکت در این مسیر است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
درگیری میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم برای معرفی رشته‌های دانشگاهی جدید