مرکزی که سالمندان را با کودکان در یکجا نگهداری می‌کند + تصاویر


در این برنامه کودکان دوره پیش‌دبستانی در کنار سالمندان یکجا نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها در سیاتل روشی خلاقانه برای نگهداری همزمان از سالمندان و کودکان در حال اجراست. در این برنامه کودکان دوره پیش‌دبستانی در کنار سالمندان یکجا نگهداری می‌شوند و بدین طریق کودکان در کنار 400 نفر دیگر از ساکنین خانه سالمندان اوقات جالبی را تجربه خواهند کرد. این مجتمع که «مرکز آموزش بین نسلی» نام دارد (Intergenerational Learning Center)، در مرکز نگهداری از سالمندانِ پراویدنس مونت سنت وینسنت (Providence Mount St.Vincent) واقع در غرب سیاتل قرار دارد.

کودکان 5 روز در هفته را با سالمندان در تماس‌اند و در کنار آن‌ها در فعالیت‌هایی همچون رقص، نواختن موسیقی، ناهار و قصه‌گویی شرکت می‌کنند و یا فقط به ملاقاتشان می‌آیند.

کودکان مقطع پیش‌دبستانی پشت یک میز با سالمندان درس می‌خوانند + تصاویرطبق گفته‌های ایوان بریگز، فیلم‌ساز و استادیار دانشگاه سیاتل که درصدد تهیه فیلمی از این مرکز است، می‌گوید شاهد بوده است قبل از ورود کودکان به مرکز، برخی از سالمندان حتی نیمه‌جان به نظر می‌رسند که البته منظره بسیار غم‌انگیز و افسرده کننده ایست؛ اما به‌محض آنکه کودکان برای رقص، نواختن موسیقی یا درست کردن ساندویچ برای بی‌خانمان‌ها یا هر چیز دیگر به کنار سالمندان می‌آیند، آن‌ها جان تازه‌ای می‌گیرند و ازاین‌رو به آن رو می‌شوند. کودکان هم بسیار شادند و صحنه‌های بسیار شیرین و زیبایی رقم می‌خورد. مثلاً کودکی بارها اسم خود را برای یکی از بیماران تکرار می‌کند اما بیمار بازهم نام او را اشتباه می‌گوید. بااین‌حال کودکان بسیار صبورند و بارها یک مطلب را برایشان تکرار می‌کنند.

ناگفته نماند که بریگز نام فیلم خود را هم انتخاب کرده است؛ «حال کامل» (Present Perfect).

کودکان مقطع پیش‌دبستانی پشت یک میز با سالمندان درس می‌خوانند + تصاویرانتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مرکز نگهداری سالمندان مرد توحید گلمکان