سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استفاده عربستان از بمبهای خوشه‌ای در صنعا با وجود هشدار سازمان ملل


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سبأ نت، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی روز گذشته مناطق مسکونی صنعا پایتخت یمن را با استفاده از بمبهای خوشه ای ممنوعه بین المللی بمباران کردند.

در پی استفاده گسترده این جنگنده ها از بمبهای خوشه ای در صنعا شماری از شهروندان یمنی به شهادت رسیده و یا زخمی شدند و به منازل، املاک آنها خسارت وارد آمد. این جنایت عربستان تنها دو روز بعد از هشدار سازمان ملل متحد مبنی بر استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از بمبهای خوشه ای در یمن صورت گرفته است.

این بمبهای خوشه ای در تعدادی از مناطق مسکونی صنعا از جمله محله "الکویت" و "الدائری الغربی"، "شارع عشرین"، "شارع 19"، و منطقه "السنینه" منفجر شد.

یک منبع امنیتی یمنی به شبکه المسیره گفت که این بمبهای خوشه ای نوع "سی پی یو 58" است که در هر موشک 650 بمب به اندازه یک توپ بیسبال وجود دارد.

استفاده از بمبهای خوشه ای ممنوعه بین المللی در مناطق صنعا در سایه سکوت بین المللی در قبال گزارشهای سازمانهای حقوقی بین المللی درباره استفاده عربستان از بمبهای خوشه ای آمریکایی در جنگ علیه یمن در چندین استان یمن بویژه صعده که شماری شهید و زخمی برجا گذاشته، صورت گرفته است.

بمبهای خوشه ای در صنعا جان دهها نفر از شهروندان را تهدید می کند زیرا بعد از پراکنده شدنشان در مناطق مختلف،  همانند بمبهای ساعتی هستند که به محض لمس آن، عمل میکنند.

دفع حملات شدید متجاوزان برای پیشروی به حرض الطوال و میدی در حجه

سرتیپ ستاد شرف غالب لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت که ارتش و کمیته های مردمی این کشور حملات گسترده و مستمر متجاوزان و مزدوران آنها برای پیشروی به سمت حرض الطوال و میدی در استان حجه را با شجاعتی منحصر به فرد و یک تاکتیک نظامی قوی دفع کردند.

وی با اشاره به اینکه متجاوزان و مزدوران از پشتیبانی جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی نیز برخوردار بودند گفت که آنها متحمل خسارتهای مادی و جانی سنگینی شدند و ثمره تلاشهای آنها چیزی جز شکست ذلت بار نبود.

لقمان با اشاره به افزایش حملات ائتلاف متجاوزان به صنعا و سایر استانها گفت که این حملات واکنش جنون آمیز آنها به شکستهای سنگین آنها و مزدورانشان در میدان است.

سخنگوی ارتش یمن از مقاومت مردم و حمایت آنها از ارتش و کمیته های مردمی در مبارزه با ائتلاف متجاوز سعودی قدردانی کرد.

وی همچنین بر توانایی ارتش و کمیته های مردمی در ادامه نبرد برای دفاع از کشور و دستاوردهای آن و شکست متجاوزان تاکید کرد.

تداوم حملات جنون آمیز عربستان به مناطق مختلف یمن

جنگنده های سعودی 18 بار منطقه "النهدین" در بخش "السبعین" و منطقه "وادی أحمد" و پایگاه هوایی "الدلیمی" در بخش "بنی الحارث"، ورزشگاه "الثوره"، فرودگاه صنعا و محلات "السنینه"، و "النهضه" را بمباران کردند که در پی این حملات شمار دیگری از شهروندان یمنی به شهادت رسیده و یا زخمی شدند و به منازل آنها خسارت وارد شد.

این جنگنده ها همچنین 15 بار چندین منطقه در "صراوح" و بخش "مجزر" در استان مأرب را بمباران کردند.

از سوی دیگر جنگنده های ائتلاف متجاوزان محله "منضحه" در خیابان "الضبره" در شهر "المحویت" را بمباران کردند که در پی این حمله، منزل یکی از شهروندان تخریب شد. این جنگنده ها همچنین 5 بار بخش "میدی" در استان حجه و 8 بار منطقه "الجحملیه" و چندین منطقه در استان تعز را بمباران کردند.

در استان الحدیده جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی انبار غذایی و یک کارخانه پلاستیک سازی در منطقه "کیلو 7" را بمباران کردند.

این جنگنده ها همچنین 13 بار منطقه "مرع" در بخش مرزی "باقم" و منطقه "هجره فله" در بخش "مجز" در استان صعده را بمباران کردند.

همچنین بخشهای مرزی "باقم" و "کتاف" و بخش "رازح" و بخش "شداء" در استان صعده هدف حملات گسترده جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفت که در پی آن شماری از شهروندان یمنی زخمی شدند.

انهدام 5 خودروی نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در جیزان

ارتش و کمیته های مردمی یمن 5 خودروی نظامی دشمن در گذرگاه الطوال در جیزان واقع در جنوب عربستان را منهدم کردند.

این نیروها همچنین با دهها موشک مراکز تجمع عناصر گروه تروریستی القاعده و شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن را هدف قرار دادند که در پی آن دهها نفر از آنها کشته و یا زخمی شدند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن یک خودروی زرهی عناصر القاعده و شبه نظامیان منصور هادی را در "مثلث ذباب" در استان تعز منهدم کردند.

این نیروها همچنین منطقه "ذی ناعم" در استان البیضا را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
حضور بدون حجاب نماینده عربستان در جلسه سازمان ملل!