سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



العبادی: کشورهای عربی در قبال اقدام ترکیه موضع یکپارچه اتخاذ کنند


العبادی: کشورهای عربی در قبال اقدام ترکیه موضع یکپارچه اتخاذ کنند

مهر/ نخست وزیر عراق موضع یکپارچه کشورهای عربی را در قبال استقرار نظامیان ترکیه در خاک کشورش خواستار شد.

به گزارش شبکه السومریه،«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق کشورهای عربی را به اتخاذ موضع یکپارچه در قبال استقرار نیروهای ترکیه در خاک عراق فراخواند. وی در عین حال با رد هرگونه حضور نیروهای زمینی خارجی در عراق تاکید کرد داعش حامل طرح فتنه ای است که چهره دین اسلام را خدشه دار نموده است.

العبادی که به چین سفر کرده است در حاشیه دیدار سفرای کشورهای عربی و روسای هیات های دیپلماتیک در پکن گفت: نیروهای عراقی در مبارزه با داعش به پیروزی های پی در پی دست یافته اند که تازه ترین آنها در الرمادی است.

وی با جریان قرار دادن سفرای کشورهای عربی در خصوص اقداماتی که عراق برای مقابله با نقض حاکمیت ملی خود از سوی ترکیه و استقرار نظامیان ترک در کشورش بدون موافقت دولت عراق انجام داده است، گفت: موضع گیری جامعه بین المللی به نفع ماست و کشورهای عربی باید در این خصوص موضع یکپارچه ای اتخاذ کنند. ما بر روابط حسن همجواری و همچنین عدم حضور هرگونه نیروی خارجی زمینی در خاک عراق تاکید داریم.

گفتنی است آنکارا از اوایل دسامبر 2015 صدها نظامی خود را در بعشیقه در شمال عراق مستقر نموده و مدعی است این اقدام در راستای آموزش و تجهیز نیروهای عراقی برای مبارزه با داعش انجام شده است. بغداد نیز با محکوم کردن این اقدام ترکیه اعلام کرده است هیچ درخواستی برای استقرار این نیروها در خاک عراق ارائه نکرده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
موضع دارالافتای عراق دربرابر اقدام ارتش ترکیه+ فیلم