سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



چگونه زگیل را مهار کنیم


wart-427x240

 زگیل چگونه پدید می آید و با چه روش هایی قابل درمان است از چه روشهایی می توانیم کمک بگیریم تا بتوانیم زگیل را برطرف کنیم

زگیل ضایعه پوستی موضعی است که از طریق ویروسی از خانواده پاپیلوویروس انسانی (HPV) ایجاد می شود. هرچند به نظر می رسد که زگیل مسری است ولی اغلب تنها اعضای یک خانواده را درگیر می کند. به علاوه در بیشتر مواقع فقط در یک بخش بدن ظاهر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، برای درمان این ضایعات می توان از مواد طبیعی استفاده کرد که در این مطلب به آن اشاره شده است.

آلوئه ورا
برای درمان زگیل های شایع از آن استفاده می شود. این گیاه با خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی یا ضد عفونی کننده می تواند مقاومت ویروس را بشکند. قبل ازاستفاده آن را خوب تمیز کنید سپس ژل را به طورمستقیم روی زگیل بمالید و با باند بپوشانید. اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

چای سبز
چای سبز دارای منافع زیادی است. چای سبز لکه ها را از بین می برد ودر صورت استفاده مداوم سبب شادابی پوست می شود. این گیاه می تواند زگیل ایجاد شده توسط باکتری را از بین ببرد. چای سبز خاصیت ضدالتهابی دارد ومواد سمی را ازبدن پاکسازی می کند. برای نتیجه گرفتن هر بار چند قطره از آن را روی پوست بریزید.

قاصدک
در صورت استفاده منظم ازساقه ، ریشه و برگ های این گیاه می توان زگیل را از بین برد. صمغ سفید رنگ و چسبناک را در قسمت های موثر بمالید.

ریحان
ریحان یکی از بهترین مواد برای از بین بردن زگیل است. ریحان دارای ترکیبات ضد ویروسی است و می تواند ویروسHPV ایجاد کننده زگیل را از بین ببرد. برای درمان زگیل، برگ ریحان را له کنیدودر اطراف زگیل بمالید و بعد از نیم ساعت آن را با آب ولرم بشویید.

آب آناناس
این گیاه یک انتخاب عالی و آسان است.روزی دو بار آب آناناس تازه و طبیعی را اطراف زگیل بریزید و بگذارید تقریبا 10 دقیقه بماند. سعی کنید با قسمت های دیگر تماس پیدا نکند.

روغن درخت چای
این روغن قابلیت درمان پوست را در شرایط گوناگون دارد. یک یا دو قطره از آن روی زگیل بریزید و آن را با باندبپوشانید. البته بهتر است اول روغن را با آب رقیق کنید.

رژیم غذایی
هر نوع کمبودی در بدن می تواند خطر بروز زگیل را افزایش دهد.معمولا علت بروز زگیل ضعیف شدن سیستم ایمنی است. رعایت رژیم غذایی و مصرف برخی مواد غذایی می تواند مانع از ایجاد زگیل شود. موادغذایی حاوی ویتامین C مانند مرکبات ، فلفل دلمه ای و توت فرنگی و مواد حاوی پتاسیم و سبزیجات سبز رنگ، آواکادو، موز و آب نارگیل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است وضایعات سلول ها را دفع می کند.

منبع: Prevention


ویدیو مرتبط :
زگیل ماران