سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش تدابیر امنیتی ژاپن برای مقابله با تروریسم


افزایش تدابیر امنیتی ژاپن برای مقابله با تروریسمایرنا/ یک مقام امنیتی ژاپن اعلام کرد که به هنگام برگزاری اجلاس سران گروه هفت در شهر «ایسه شیما»، این کشور تدابیر امنیتی گسترده ای را برای مقابله با گروههای تروریستی بویژه داعش اتخاذ کرده است.

به گزارش ایرنا، ژاپن خرداد ماه سال آینده میزبان اجلاس سران گروه هفت و در سال 2020 نیز برگزارکننده بازیهای المپیک و پارالمپیک است و برگزاری مناسب این سه رویداد مهم، برای مقامات امنیتی توکیو از اهمیت بسزایی برخوردار است.
«ماساهیتو کانی تاکا» فرمانده کل پلیس ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد که با توجه به حملات تروریستی اخیر در برخی کشورها از جمله فرانسه در سال گذشته میلادی، تامین امنیت و حراست از جان شرکت کنندگان در این اجلاس اولویت نخست توکیو خواهد بود.
او یادآور شد که کشورش برای میزبانی اجلاس سران گروه هفت از تمامی امکانات جهت مقابله با هرگونه تحرکات تروریستی استفاده می کند و به تمامی سازمانهای ذیربط آماده باش کامل داده شده است.
ژاپن اواسط آذر ماه سالجاری با راه اندازی واحد ضد تروریسم نیروهای امنیتی، اقدام به برگزاری رزمایش های مختلف با هدف ارتقا و حفظ آمادگی نیروهای تحت امر خود کرده بود.
اکنون اما فرمانده کل پلیس ژاپن با اشاره به تهدیدات مکرر تروریست های داعش علیه این کشور می گوید: ما طی ماه های اخیر بارها شاهد تهدیدات گروه های تروریستی به ویژه گروه داعش بوده ایم که همین مسئله ضرورت هوشیاری ما را دو چندان کرده است.
به گفته منابع خبری ژاپنی، در حالی که کمتر از چهار ماه تا برگزاری اجلاس یاد شده زمان باقی است، سازمان پلیس ژاپن به عنوان یکی از متصدیان اصلی مسائل امنیتی این کشور، بررسی ابعاد مختلف پشتیبانی های امنیتی از این نشست را آغاز کرده است. «ماساهیتو» همچنین تهدیدات سایبری علیه دولت ژاپن را مورد توجه قرار می دهد و می گوید: طی سال گذشته حملات بی شماری بر علیه پایگاه های مجازی دولتی از سوی گروههای مختلف صورت گرفته است.
مقامات ژاپنی اواخر سال گذشته میلادی (2015) در گزارشی اعلام کردند که این کشور در سال 2014 بیش از 25 میلیارد بار از سوی نفوذگرهای اینترنتی مورد حمله قرار گرفته است.
گسترش حملات سایبری به ژاپن که در سال های گذشته با رشد قابل توجهی همراه بود، باعث شد دولت این کشور اعلام کند «ستاد ویژه امنیت سایبری» را به منظور سد کردن راه های حمله نفوذگرهای اینترنتی ایجاد کرده است.
مسئولان امنیتی این کشور حتی سال گذشته نشست های مشترکی با برخی کشورهای جهان از جمله آمریکا، استرالیا، فرانسه و استونی با هدف ارتقای توان خود در مبارزه با جرائم سایبری برگزار کرد تا بتواند تا حدودی نگرانی هایش را کاهش دهند.
روزنامه «ژاپن تودی» به نقل از مقام های ژاپنی اعلام کرد که نشست گروه هفت از مهمترین چالش های توکیو در سال جاری میلادی محسوب می شود و برگزاری موفقیت آمیز آن می تواند برای دولتمردان این کشور امتیاز مهمی محسوب شود.
فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده آمریکا و کانادا اعضای گروه هفت هستند.
اقدامات سازماندهی شده تروریستی در ژاپن سابقه زیادی ندارد و تنها حادثه مهم در این رابطه به سال 1995 میلادی مربوط می شود که بر اساس آن فرقه «آئوم شینریکیو» با انتشار گاز اعصاب در مترو توکیو باعث مرگ 13 نفر و مسمومیت هزاران نفر دیگر شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
افزایش تدابیر امنیتی در پاریس