نیروهای عراقی وارد مرکز شهر رمادی شدند


نیروهای عراقی که عملیات خود را برای آزادسازی شهر رمادی آغاز کرده‌اند وارد جنگ خیابانی با تروریست‌های داعش در شرق این شهر شده‌ و به گفته یک مقام عراقی وارد مرکز شهر مذکور شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مقام عراقی به شبکه اسکای نیوز گفت: نیروهای عراقی امروز (سه‌شنبه) در ادامه عملیات آزاد سازی رماید وارد مرکز این شهر شدند.

منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای دولتی این کشور روز گذشته وارد منطقه حصیبه در شرق رمادی شدند و در حال حاضر شرق رمادی صحنه جنگ خیابانی میان ارتش و تروریست‌های داعش است.

به گفته این منابع، داعش از خروج غیرنظامیان از رمادی ممانعت به عمل می‌آورد و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

صهیب الراوی، استاندار الانبار نیز اعلام کرد که عملیات آزادسازی رمادی وارد مرحله سرنوشت ساز خود شده است.

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز اعلام کرد که نیروهای وابسته به این دستگاه وارد مناطق مسکونی در مرکز شهر رمادی شده و به سمت ساختمان‌های دولتی در حال پیشروی هستند.

عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی شهر رمادی در حالی وارد مرحله سرنوشت ساز خود شده است که خانواده‌های محاصره شده در این شهر از نیروهای عراقی خواستند عملیات خود را به تأخیر بیندازند تا بتوانند از شهر خارج شوند.

پیشتر ارتش عراق از ساکنان رمادی خواسته بود که شهر را ترک کنند تا ارتش بتواند عملیات آزادسازی را آغاز کند.

منابع عراقی از وقوع درگیری‌ها در مناطق شمالی، جنوبی و غربی این شهر و وارد آمدن خسارت‌های شدید به داعش و عقب نشینی تروریست‌ها به سمت مجتمع دولتی در مرکز شهر خبر می‌دهند.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز در دیدار با حاکم الزاملی، رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق نقش نیروهای مردمی و عشایر در آزادسازی شهر رمادی را ستود و گفت که عراق در آستانه آزادسازی رمادی قرار دارد.

همچنین در سایه پیشروی نیروهای عراقی در شرق رمادی، 19 داعشی در حملات جنگنده‌های ارتش عراق در الانبار و ارتفاعات مکحول در استان صلاح الدین کشته شدند. در درگیری‌های منطقه المضیج از توابع منطقه حصیبه نیز 17 داعشی کشته شدند.

در حمله جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به شهر موصل عراق نیز 10 داعشی از جمله چند رهبر عربی و خارجی این گروه کشته شدند.

از سوی دیگر ناصر نوری، مشاور و سخنگوی وزارت دفاع عراق به شبکه خبری سی ان ان گفت که عملیات نظامی در استان الانبار با هدف حمله گسترده برای آزادسازی این استان ظرف تنها چند روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شهر رمادی در محاصره کامل نیروهای عراقی