فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



رونمایی از نسخه «التفهیم» ابوریحان بیرونی در ششمین همایش تاریخ مجلس


محمدرضا مجیدی، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره ششمین همایش تاریخ مجلس گفت: در ادامه سلسه همایش‌های تاریخ مجلس، ششمین همایش با عنوان ساختار و کارکرد مجلس شورای ملی در دوره‌های بیست و یکم و بیست و دوم در روز چهارشنبه دوم دی‌ماه ١٣٩٤ در محل تالار مشروطه برگزار می‌شود.

وی گفت:‌ بیش از 300 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسید و حدود250 چکیده مورد تأیید هیئت علمی همایش قرار گرفت که در مجموعه‌ای به چاپ رسیده است.

مجیدی تصریح کرد:‌ همایش با حضور مقامات کشوری و برخی سفرا و نمایندگان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. در مراسم افتتاحیه همایش، پس از سخنرانی مسئولان، از کتاب «التفهیم لأوائل صناعة التنجیم» اثر ابوریحان بیرونی که در فهرست حافظه جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و تعدادی از انتشارات جدید کتابخانه مجلس شورای اسلامی رونمایی می‌شود.

وی در پایان گفت:‌ در نشست علمی تعدادی از اساتید به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ابوریحان بیرونی