سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فاز دوم برنامه ششم توسعه در دستور کار استان البرز


ذبیح الله قائمی عصر یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان البرز در سالن شهدای دولت استانداری البرز، با اشاره به آغاز سال با شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، افزود: از ابتدای سال جاری 3 جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و اتاق فکر به ریاست استاندار البرز برگزار شده است.
وی ادامه داد: در این مدت سازمان های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و صدا و سیمای استان البرز برنامه های خود را اعلام کرده اند؛ به تمامی دستگاه های استان ابلاغ شده که تا پایان اردیبهشت امسال برنامه های خود را که بر اساس اقتصاد مقاومتی طراحی شده به شورای برنامه ریزی اعلام کنند.
قائمی گفت: سه شنبه هفته جاری پروژه هایی که قابلیت واگذاری داشته و احصا شده اند در جلسه ای با حضور دستگاه های مربوطه به بحث و بررسی گذاشته می شوند.
وی با اشاره به اینکه در این نشست گزارش عملکرد و اقدامات و برنامه های دستگاه های اجرایی دنبال می شود، افزود: چگونگی تهیه برنامه برای استان، زمانبندی و شاخص ها، گزارش برای جمعیت و وضعیت استان تهیه شده که باید در دست بررسی قرار گیرد.
این مسئول اضافه کرد: سرشماری عمومی و نفوس ومسکن نیز از اکنون تدارک دیده شده که اطلاعات خوبی در مورد جمعیت در دست است.
وی با اشاره به عملکرد سال گذشته شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: سال گذشته 14 جلسه برگزار و 41 دستور جلسه و 108 مصوبه داشت در کل سال گذشته اقدامات بسیاری صورت گرفت که اهم آنها جمع بندی سند آمایش سرزمین که در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سکونتگاهی و چشم انداز طبیعی تدوین شد.
رییس سازمان برنامه ریزی استان البرز عنوان کرد: در جلسات سال گذشته در خصوص برنامه ششم توسعه تدوین و چگونگی پرداختن به آن و نقاط ضعف و قوت استان مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه بنا به دلایلی در این استان اعتبارات بر اساس شاخص ها توزیع نشد گفت: شاخص اعتبارات تملک دارایی را از سال 91 تا 94 را مورد بررسی قرار دادیم و شاخص های امسال تعیین شد.
قائمی افزود: تخصیص در استان صد در صد بوده ولی نقدینگی کمتر از 50 درصد بود ولی در این میان به دلیل موضوعاتی که مطرح بود به راه و شهرسازی 55 درصد، نوسازی، تجهیز مدارس 60 درصد، میراث فرهنگی 55 درصد بود و نقدینگی اعتباراتی که از دولت تخصیص پیدا کرده 79 درصد بود.
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه ادامه داد: این برنامه که از اواخر سال 93 آغاز شده و تا پایان سال گذشته فاز یک آن اجرایی شد و با مطالعات صورت گرفته دلایل عدم تحقق دسترسی به اهداف و ناکامی ها و موفقیت ها به سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور ارسال شد.
این مسئول گفت: فاز دوم برنامه ششم توسعه مبتنی بر شاخص ها باید تهیه شده و این برنامه ابعاد ملی، بخشی و فرابخشی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو وضعیت هر کدام از بخش ها باید تحلیل ومشخص شده و شورای برنامه ریزی البرز مرجع تصویب برنامه های استان است.
1535

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چگونه استارتاپ بسازیم 4 -3 -چهار فاز توسعه مشتری در مدل کسب و کار