ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مهدوی‌کیا بهترین هافبک راست پس از انقلاب شد/پنالتی سوخته استقلال آخرین اشتباه قهرمانی


به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه فوتبالی 90 دوشنبه شب این هفته از شبکه سه سیما روی آنتن رفت که از بخش‌های اصلی این برنامه بررسی دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر بود.

سؤال پیامکی برنامه 90 در ادامه نظرسنجی‌ها برای انتخاب بهترین تیم فوتبال پس از انقلاب بود. سؤال برنامه این بار، برای انتخاب بهترین هافبک راست فوتبال ایران پس از انقلاب طراحی شده بود که مرتضی کرمانی‌مقدم، مهدی مهدوی‌کیا، مجید نامجومطلق و محمد نوازی جزو گزینه‌ها بودند. در نهایت مهدوی‌کیا، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با 77.1 درصد آرا بهترین هافبک راست فوتبال ایران پس از انقلاب انتخاب شد.

بخشی که در ابتدای برنامه پخش شد، مربوط به «ترین‌های هفته» بود:

گفت‌وگویی ویژه با وحید شمسایی که در 40 سالگی بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا شد، یکی از آیتم‌های برنامه بود که در این بخش صحبت‌های جالبی از سوی شمسایی مطرح شد:

خلاصه بازی‌های هفته چهاردهم در ادامه برنامه پخش شد. مسائل مربوط به داوری این بازی‌ها نیز توسط مسعود مرادی بررسی و کارشناسی شد. در خصوص دیدار تراکتورسازی - استقلال و آخرین قضاوت محسن قهرمانی برخی صحنه‌های مشکوک وجود داشت که مرادی درباره آنها اظهار نظر کرد و گفت: «مدافع تراکتورسازی در محوطه جریمه برخوردی با خسرو حیدری داشت و یک پنالتی برای استقلال باید اعلام می‌شد که نشد. در ادامه بازیکنان استقلال معتقد بودند توپ در محوطه جریمه به دست مدافع تراکتورسازی خورده، اما این طور نبود و توپ برخوردی با دست وی نداشت و پنالتی نبود».

کارشناس داوری برنامه درباره داوری دیدار پرسپولیس و گسترش فولاد نیز گفت: «روی گل اول پرسپولیس خطایی از سوی نورمحمدی روی درویشی انجام نشد و گل صحیح بود. سرنگونی داریوش شجاعیان در محوطه جریمه پرسپولیس هم خطای پنالتی نبود و دو بازیکن با یکدیگر برخورد معمولی داشتند».

آیتم 90 درجه که از بخش‌های پرطرفدار برنامه 90 است، این بارهم به مسائل جالب توجهی پرداخته بود:

بحث حضور غیرقانونی فرید بهزادی‌کریمی در ترکیب صبای قم در دیدار این تیم مقابل سیاه‌جامگان مشهد، یکی از موضوعاتی بود که به آن پرداخته شد. مسئله‌ای که صحبت‌های زیادی درباره آن شده است و در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی به محرومیت موقت بهزادی‌کریمی داد. در این خصوص علی دایی نیز اعلام کرده بود «برخی افراد بدون گواهینامه رانندگی، در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کنند». که عادل فردوسی‌پور معتقد بود این کنایه خطاب به هوشنگ نصیرزاده بوده است. از این‌رو احمدرضا براتی و هوشنگ نصیرزاده روی خط برنامه آمدند تا در خصوص این ماجرا صحبت‌های خود را مطرح کنند:

پخش آنالیزی از دیدار تراکتورسازی و استقلال، تهیه گزارشی از ابراهیم صادقی که چهارصدمین بازی‌اش را برای سایپا در لیگ برتر انجام داد و بررسی روزنامه‌های ورزشی کشور، دیدارهای لیگ دسته اول و لیگ برتر فوتسال نیز از دیگر بخش‌های برنامه دوشنبه شب 90 بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
گل زیبای مهدوی کیا به استقلال