فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دشمن با ابزار هنر داستان نویسی ریشه اسلام را نشانه رفته است


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره هنر آسمانی که در تالار اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد، اظهار کرد: خداوند با نزول نخستین آیات وحی هنر خود را در عالم به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به نزول قرآن برای زمینیان، تصریح کرد: قرآن به این دلیل نازل شد تا یادمان بیاورد که اعجاز این کتاب آسمانی در بلاغت و هنر فصاحت است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به پیشینه هنرمند پروری در حوزه‌های علمیه گفت: سیدرضی، ادیب نیشابوری، عطار نیشابوری و دیگر علما از هنرمندان زمینه های مکتوب زمان خویش هستند که از دامن حوزه علمیه برخاسته‌اند و پیشتاز زمان خویش بودند.

وی با بیان اینکه شیخ بهایی طلایه‌دار زمان خویش در شعر و ادب بود، تصریح کرد: با وجود گذشت سال‌های متمادی ولی هنوز بزرگانی مانند مدرس اصفهانی از افتخارات حوزه‌های علمیه است.

جمشیدی با تاکید بر اینکه در عصر کنونی نیز حوزه‌های علمیه، مدال افتخار تربیت بزرگانی که در عرصه علم و ادب و هنر گام برداشته‌اند را به سینه دارد، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب، رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله مکارم شیرازی از جمله علمایی هستند که در عصر کنونی در عرصه هنر شعر دستی بر آتش دارند.

وی بیان کرد: اگر حوزه علمیه از زمان شیخ طوسی تا آغاز دوران آیت‌الله حائری از کاروان عصرهای گوناگون که بسیار پرشتاب حرکت می‌کند، عقب افتاده بود هرگز نمی‌توانست به پویایی برسد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با تاکید براینکه پس از مشروطه، حوزه‌های علمیه از اندیشوران خالی نبوده است، گفت: این خالی نبودن مساوی عقب نماندن از غافله پر و پیمان هنر است.

 وی با بیان اینکه هنر زبان ارتباط جوانان است، تصریح کرد: جوان عصر امروز در عالم توسعه علم و ارتقاء بینش قرار گرفته و با وجود آشنایی نسل‌ها و اندیشه‌ها نمی‌توانیم با سطح فعلی حوزه‌های علمیه در ساحت هنر سخن بگوییم و باید به دنبال روش‌های مؤثر و کاربردی‌تر بود.

جمشیدی با تاکید بر اینکه باید از هنرهایی که در زمان معاصر هست به بهترین وجه استفاده کنیم، گفت: این هنر را باید دستمایه خدمت قرار دارد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی راه بازگشت حوزه به هنرهای معاصر فراهم شده است، تصریح کرد: فعالیت‌های هنری که در زمان کنونی در رشته‌های گوناگون آغاز شده بسیار قابل توجه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با تاکید بر اینکه مبلغان باید زبانی که مردم مفاهیم آن را درک می‌کنند، بشناسند و ضمن آشنایی با ادبیات زمانه به ممارست با ادبیات کلاسیک، دین اسلام را به صورت نوین تبلیغ کنند.

جمشیدی با تاکید براینکه داستان نویسی یکی از ابزارهایی است که دشمن برای ضربه زدن به اسلام از آن بهره می‌برد گفت: ما باید بتوانیم در این عرصه فعالیت‌های شاخصی داشته باشیم تا بتوانیم تاثیرگذار باشیم.

وی با تاکید براینکه جوانان ما در برخورد با اثر هنری مجذوب آن می‌شوند، تصریح کرد: جوانان تمام احساس و عاطفه خود را به ادب منظوم می‌سپرند و با دید خریداری به آن می‌نگرند.

انتهای پیام/78005/ح40

http://fna.ir/C1QXG8


ویدیو مرتبط :
کتاب داستان نویسی و داستان نویسی برای کودکان/کتابنامه