سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یک میلیارد ریال برای طرحهای پیشگیری از اعتیاد در استان تخصیص یافت


به گزارش ایرنا هادی مرعشی روز دوشنبه در نشست اعضای ستاد فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از نظر ارائه طرح ها و پایان نامه ها با موضوع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور پیشگام است.
وی ادامه داد: برای پایان نامه ها 20 میلیون ریال و طرح هایی در موضوعات مورد اشاره 80 میلیون ریال از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: در همین موضوع از مجموع 15 طرح ارائه شده، 9 طرح استان مصوب شده که امیدواریم بعد از اجرا شاهد موفقیت در برنامه های پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با معضل مواد مخدر در سطح منطقه باشیم.
مرعشی ادامه داد: سیستان و بلوچستان 67 درصد در موضوع کشفیات مواد مخدر رشد داشته است، اما در موضوع زیر پوشش قرار دادن معتادان موفقیت ها کمتر بوده به طوری که از مجموع 135 هزار معتاد در استان حدود 60 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی بر ضرورت پایش و ارائه آمار دقیق سنی، جنسیتی، نوع مصرف مواد و سایر شاخص های شناسایی معتادان در سطح شهرستان ها تاکید کرد و گفت: چهار مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان و کودکان در استان وجود دارد و در صورت تقاضای شهرستان ها حمایت لازم را در این رابطه خواهیم داشت.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با یاد آوری اینکه مراکز ترک اعتیاد از اثرگذاری اندکی برای بهبودی معتادان برخوردار هستند، تشکیل سمن ها و سازمان های مردم نهاد و توسعه کمیته های فرهنگی به عنوان یک راهکار برای درمان معتادن و پیشگیری از اعتیاد را مهم دانست.
وی افزود: سیستان و بلوچستان یک میلیارد ریال اعتبار در مساله DIC نیاز دارد که بر اساس نیازسنجی شهرستانها پرداخت می شود.
مرعشی بیان کرد: افزون بر پنج میلیارد ریال یارانه برای معتادانی که تمایل به ترک و بهبودی دارند در خواست کرده ایم که از سوی استاندار پیگیری شده و در صورت تخصیص در اختیار مراکز ترک اعتیاد، سازمان ها و دستگاههای مرتبط با پیشگیری از اعتیاد گذاشته می شود.
محمدرضا سراوانی مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز بر ضرورت اجرای برنامه های اجتماع و تیم محور و تشکیل کانون های سلامت محله ای تاکید کرد و اظهار داشت: طراحی و تدوین برنامه های فراگیر در صدا و سیما، چاپ کتاب، گسترده کردن موضوعات آموزشی و داشتن یک اطلس کامل از نقاط آلوده به موفقیت در پیشگیری از اعتیاد کمک می کند.
فرماندار خاش نیز از کشف پنج هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد و گفت: کمبود اعتبار مهمترین مشکل در مسیر پیشگیری از اعتیاد و کمک به بهبودی معتادان محسوب می شود.
محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: مسائل و مشکلات در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره در گرایش افراد به مصرف مواد مخدر تاثیر گذار است.
وی ایجاد اشتغال و کمک به تولید، گسترده کردن آموزش ها، تشکیل کانون های سلامت در شهر و نقاط روستایی و جلوگیری از فعالیت مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد را مورد تاکید قرار داد.
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش نیز شناسایی مناطق پرخطر و آسیب خیز، جمع آوری و درمان معتادان رها شده در سطح شهر، مقابله با فروشندگان خرد مواد مخدر، استقرار پاسگاه و تقویت گشت های انتظامی را خواستار شد.
دکتر رضا کرد رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش هم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: هم اینک 90 بیمار گرفتار در دام اعتیاد زن و مرد در محیط این بیمارستان تحت درمان هستند که درمان هر نفر از آنان روزانه 835 هزار ریال هزینه دارد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310/3042/6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیشگیری از اعتیاد