فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فرماندار: دانشجویان به برون رفت از مشکلات انتخابات در خاش کمک کنند


به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی یکشنبه شب در دیدار صمیمانه با دانشجویان و اساتید دانشگاههای شهرستان خاش بیان کرد: با توجه به اینکه سرنوشت کشور و ملت به برگزاری انتخابات و برگزیدن افراد صالح و شایسته وابسته است، به جامعه دانشگاهی توصیه می شود نسبت به این مساله بی تفاوت برخورد نکنند.
وی اظهار داشت: جامعه خاش در شرایط کنونی به نقش فعال دانشجویان برای راهنمایی افراد به منظور انتخاب درست نیازمند است.
فرماندار خاش ادامه داد: برگزاری سالم، باشکوه، پرشور و قانونمند انتخابات از دغدغه های مهم دولت است بر این اساس باید تلاش کنیم انتخابات پیش رو با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم اجرا شود.
چاکرزهی افزود: به مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی تاکید می شود از امکانات و ظرفیت های شهرستان در موضوعات علمی، فرهنگی، آموزشی، گردشگری، تفریحی، ورزشی، فنی و مهارتی، علوم و تجهیزات آزمایشگاهی برای رفع مشکلات دانشگاهها و امور دانشجویان بهره گیرند.
وی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات دانشگاهها بر برنامه ها و اهداف دانشجویان سایه انداخته است، اما با برپایی نشست های ماهانه با مدیران و نشست های فصلی با دانشجویان تلاش داریم به دغدغه ها و نیازهای این قشر پاسخ داده شود.
وی با اشاره به اینکه نگاه مسئولان کشوری و استانی به خاش توسعه محور و مبتنی بر دانش و اهمیت دادن به موضوعات علمی و دانشگاهی است اظهار داشت: تلاش برای محقق کردن وعده ها و بهره گرفتن از ظرفیت ها و توانمندی ها مدنظر دولتمردان است.
وی ادامه داد: خوشبختانه برای توسعه استان در امور گازرسانی، پتروشیمی، راه آهن، مناطق آزاد، فعالیت های مرزی، گردشگری، بهداشت و درمان، ورزش، راهسازی، فراهم کردن زیرساخت ها و آموزش کارهای خوبی آغاز شده و در شهرستان خاش نیز اجرای طرح های آبرسانی، جاده و بازارچه مرزی، گردشگری، خدمات شهری و روستایی از جمله این اقدامات به حساب می آید.
فرماندار خاش افزود: برای اینکه دولت به راحتی بتواند در حوزه های مختلف فعال باشد، به تحرک و پویایی جامعه دانشگاهی نیاز داریم.
رئیس دانشگاه پیام نور خاش نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تفکر جهانی باید در دانشجویان شکل گیرد گفت: انتخابات به عنوان آغاز یک راه مهم و سرنوشت ساز به شمار می آید که جامعه دانشگاهی و دانشجویان به بهترین نحو می توانند گرما بخش آن باشند.
اکبر خواجه افزود: فعالیت های آموزشی در دانشگاه پیام نور به سمت الکترونیکی شدن پیش رفته زیرا با این روش جلوی هزینه های مالی، آموزشی و خوابگاهی اضافی گرفته شده و دانشجویان از نقاط مختلف دنیا و کشور به راحتی با نصب یک نرم افزار کاربردی در تلفن همراه می توانند به مطالب علمی، آموزشی و دانشگاهی خود رسیدگی کنند.
یونس شهنوازی معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش نیز با اشاره به اینکه در شرایط کنونی هزار و 400 دانشجو، 14 عضو هیات علمی و 90 نفر استاد مدعو در این مرکز فعال هستند گفت: 95 درصد از دانشجویان مشغول به تحصیل در 29 رشته این دانشگاه بومی هستند.
یونس قلندرزهی از اعضای هیات علمی دانشگاههای خاش نیز بیان کرد: با توجه به اینکه در مسائل مختلف این شهرستان از جایگاه ممتازی برخوردار است، ایجاد و تقویت شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری را به منظور بهره گیری از توانمندی های منطقه به ویژه در زمینه گیاهان دارویی خواستار شد.
شماری از دانشجویان دانشگاههای شهرستان خاش نیز در این نشست به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.
نبود خوابگاه پسران و نداشتن سرویس حمل و نقل، ساماندهی نشدن تردد در دانشگاه آزاد به دلیل نبود یک اتاقک نگهبانی و نیز پارکینگ برای پارک خودروهای دانشجویان در این دانشگاه، نداشتن خوابگاه مناسب، آزمایشگاه، امکانات فرهنگی، علمی، آموزشی، ورزشی، اینترنت و سرویس حمل و نقل در دانشکده صنعت و معدن، پیام نور و سلامت از جمله موضوعات مطرح شده توسط دانشجویان بوده است.
در این نشست در خصوص تصویب آسفالت معبر مقابل دانشکده صنعت و معدن، بهره گیری از استادان مجرب و متخصص، تامین امکانات آزمایشگاهی، پیگیری برای ایجاد خوابگاه ویژه 130 نفر از دانشجویان دختر زیر پوشش کمیته امداد، پیگیری برای رفع مشکلات خوابگاه پسران دانشکده سلامت و خوابگاه دختران دانشکده صنعت و معدن قول مساعد داده شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310/3042/6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سوار شدن فرماندار و شهردار خاش بر روی چرخ و فلك