علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



طراحی شیشه هوشمند برای بهینه‌سازی مصرف انرژی


مهر/ نخستین جشنواره دستاوردهای پروژه‌های دانشجویی در جهت حمایت از استارتاپهای دانش بنیان با همکاری ۶ دانشگاه کشور و با حضور مسئولان و نخبگان دانشگاهی در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.
در این جشنواره طرح «شیشه هوشمند» پوشیده شده با لایه های الکتروکرومیک به منظور کنترل نور محیط و گرمای دریافتی از خورشید در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی ارائه شد. در همین حال طراحی و ساخت واحد کنترل موتور (ECU)، ساخت نانوتوپیک پلیمری- الاستومری به منظور رسوب زدایی و تمیز کردن لوله‌های خطوط نفت و گاز و همچنین تولید پانسمان زخم زیست پلمیری حاوی عصاره‌های گیاهی به منظور ترمیم هرگونه آسیب و گسستگی روی پوست که برای بیماران دیابتی کاربرد دارد، از جمله شاخص ترین پروژه‌های عرضه شده در نخستین جشنواره دستاوردهای پروژه‌های دانشجویی بود.

همچنین یکی دیگر از پروژه های دانشجویی که در این جشنواره معرفی شد طرح بهبود کارایی پیل سوختی و ساخت پیل شفاف توسط ۲ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر بود که طرح آنها در صنعت خودرو به خصوص اتومبیلهای هایبریدی، اندازه‌گیری قند خون، ساخت باطری قلب و همچنین ساخت پاوربانک (Power Bank) در اندازه کوچکتر برای دستگاههای گجت، کاربرد دارد.

این جشنواره در جهت حمایت از دانشجویان نخبه و طرح های تحقیقاتی آنها در گروه مهندسی که بیشتر جنبه های آزمایشگاهی داشته باشند، اعلام آمادگی کرد و در پایان نیز ۱۰ طرح برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.


ویدیو مرتبط :
بهینه سازی مصرف انرژی با سیستم های خانه هوشمند Smart G4