روایت بازیگر برجسته تئاتر از حضور سینمایی‌اش در جشنواره فیلم فجر


روایت بازیگر برجسته تئاتر از حضور سینمایی‌اش در جشنواره فیلم فجرباشگاه خبرنگاران/ سیامک صفری، از همکاری در فیلم‌های سینمایی تبریزی، آبیار و موتمن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت.
سیامک صفری، بازیگر سینما و تئاتر که امسال جزو پرکارترین بازیگران سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر است و در سه فیلم «امکان مینا»، «نفس» و «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» نقش‌آفرینی کرده، در خصوص علت همکاری و ویژگی‌های این فیلم‌ها و ... به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: چندین بار قرار بود با کمال تبریزی همکاری کنم که به دلایل مختلف این همکاری شکل نگرفت؛ اما این بار برای همکاری با «امکان مینا» به نتیجه رسیدیم و خوشبختانه تعامل بسیار خوبی شکل گرفت. «امکان مینا» فیلمنامه بسیار خوب، کارگردانی و تیم حرفه‌ای دارد که من بعد از حلاجی این مسائل، وارد این پروژه شدم.

وی افزود: به نظرم تا حدودی شرایط این فیلم تبریزی با دیگر آثارش فرق می‌کند؛ یعنی با حوصله بیشتر و نگاه جدیدی در شکل روایت آن، ساخته شده است.

وی در مورد رابطه کارگردان – بازیگر در «امکان مینا» تصریح کرد: به هر حال زمانی که هر بازیگری برای پروژه سینمایی از طرف کارگردان انتخاب می‌شود، کیفیت کار او مورد بررسی قرار گرفته و قرار است به نتیجه مطلوب برسند. در «امکان مینا» نیز قطعاً این اتفاق با نگاه حرفه‌ای‌ که تبریزی دارد، افتاد و رابطه کارگردان با بازیگر به خوبی تعریف و انجام شد. از طرفی انتخاب نیز مهمترین عاملی است که بازیگر برای همکاری خود در فیلم سینمایی یا هر پروژه‌ای باید مدنظر قرار دهد که من با شناختی که همه ما از سابقه تبریزی می‌دانیم، این کار را انجام دادم. سر صحنه نیز گفتگوهای معمول و مؤثری بین ما رواج داشت.

این بازیگر از ویژگی‌های «نفس» نرگس آبیار این گونه بیان کرد: «نفس» فیلمنامه، فضا و شکل داستان بسیار خوبی دارد و زمانی که با فیلمنامه آن روبرو شدم و مطالعه کردم، برای من جالب و رضایت بخش بود و احساس کردم فیلمنامه خوبی است. این شد که همکاری خود را اعلام کردم.

وی در مورد ویژگی کارگردانی نرگس آبیار افزود: کارگردانی فیلم‌ «نفس» به خاطر فضایی که دارد، بسیار سخت و طاقت فرسا بود؛ اما آبیار از پس آن به خوبی برآمد و فکر می‌کنم اتفاقی که قرار بود رخ دهد، افتاد.

صفری ادامه داد: آبیار بسیار مسلط و با تجربه بود و می‌دانست از فیلمنامه «نفس» و همه عوامل چه می‌خواهد. در کل بی‌تجربگی از او ندیدم.

این بازیگر عنوان کرد: «نفس» فیلمی خاص است و آنگونه که از بچه‌هایی که فیلم را دیدند، می‌شنوم؛ به آن قد و قواره‌ای که مدنظر کارگردان بوده، رسیده و خروجی کار رضایت بخش بوده است.

صفری، همچنین درباره «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» تصریح کرد: مؤتمن فیلمسازی را به خوبی می‌شناسد و بسیار کاربلد است، آرامش خاصی که در وجود او نهفته است به شناخت کامل از فضای سینما و فیلمسازی او برمی‌گردد و تسلطش را بر کارش دو چندان می‌کند.

وی افزود: مؤتمن از قبل به سکانس‌ها فکر کرده و همه پلان‌ها را به خوبی می‌شناسد. این یعنی شانسی بزرگ برای بازیگری که قرار است با کارگردان کاربلد کار کند.

این بازیگر بیان کرد: «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» از بین فیلم‌هایی که مؤتمن ساخته متمایز و متفاوت است. به خصوص به جهت ضرباهنگ و ریتمی که دارد، فیلم بسیار خوبی شده و برای کل گروه جذاب بود.

صفری عنوان کرد: خود فیلم بسیار سخت و دشوار بود؛ اما تعامل بسیار خوب و راحتی داشتیم. خود من در فضایی آرام و راحت به کارم پرداختم.

صفری در خصوص کیفیت جشنواره فیلم فجر امسال گفت: پیش‌بینی کار سختی خواهد بود؛ اما حس می‌کنم جشنواره امسال پربار و با کیفیت است و فیلم‌های بسیار خوبی را برای اکران سال آینده سینما داشته باشد. آثاری که به جای سرافکندگی باعث سربلندی سینما خواهد شد.

این بازیگر همچنین در مورد علت همکاری خود با فیلم سینمایی «به یک کارگر ساده نیازمندیم» اظهار داشت: نقش کوچکی را در این فیلم بازی می‌کنم؛ اما خوشحالم که با کارگردانی جالب با روحیه‌ای خوب یعنی منوچهر هادی همکاری کردم. او بسیار با حال و با معرفت است و رفیق بسیار خوبی با هم هستیم.

وی افزود: «به یک کارگر ساده نیازمندیم» از فیلمنامه قوی برخوردار است و به احتمال فراوان فیلم جذاب و باکیفیتی از آب درخواهد آمد. به نحوی که می‌توان گفت از دیگر آثار هادی بهتر خواهد شد.

صفری، در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امیدوارم مخاطبان و منتقدان از دیدن فیلم‌های جشنواره لذت کافی را ببرند و توانسته باشیم خوراک خوبی را برای آنها تهیه کنیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
هانیه توسلی بهترین بازیگر زن سی و یکمین جشنواره فیلم فجر