ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



پول های تیم امید از کجا می آیند و به کجا می روند؟


ورزش > فوتبال ملی - تماشاگران امروز نوشت:هزینه های تیم ملی امید چون در حساب های فدراسیون فوتبال ثبت نمی شوند ، تخلفی آشکار رخ داده است.

 از روزی که حبیب کاشانی و دوستان ایشان تیم امید فوتبال را تحویل گرفته‌اند، این تیم شش بار بیرون از ایران اردو برپا کرده. از ترکیه (2 بار)، تا عمان و امارات(2 بار) و هلند. یک بار هم برای بازیهای غرب آسیا به قطر رفته و جدا از این‌ها در کیش و تهران هم دو بار اردو زده.

آن طور که می‌گویند هزینه همه این اردوها، بلیت‌های هواپیما، هتل، خورد و خوراک بازیکنان و پول توجیبی و پاداششان، خارج از سیستم فدراسیون فوتبال پرداخت می‌شود. در واقع از روزی که حبیب کاشانی، مدیریت تیم را به عهده گرفته، فدراسیون فوتبال تقریبا هیچ هزینه‌ای برای شاگردان خاکپور نکرده است.

برای بعضی سوال پیش آمده که حبیب کاشانی، هزینه تیم امید را از کجا تامین می‌کند؟ او می‌گوید معلم آموزش و پرورش است و غیر از حقوق معلمی، دریافتی دیگری ندارد حتی از شورای شهر که سه دوره پیاپی عضوش است.

کاشانی در جواب این سوالها همیشه یک جمله کوتاه گفته:« خیرین لطف می‌کنند و هزینه تیم را می‌دهند». اینکه این خیرین چه کسانی هستند و چرا هیچ وقت هیچ اسمی از آنها نمی‌آید داستان جدایی دارد. این ماجرا هم که این خیرین عزیز چرا باید به تیم امید پول بدهند و مثلا به تیم بزرگسالان یا جوانان و نوجوانان کمک نکنند، حکایت دیگری است. چیزی که مهمتر از همه این موارد است، شیوه کمک کردن خیرین به تیم امید است.

ماده 71 اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گوید:« کلیه درآمدهای ارزی و ریالی فدراسیون باید به حسابهای بانکی و به نام فدراسیون واریز و کلیه هزینه‌ها نیز از محل این حساب‌ها انجام پذیرد.» در یکی از بندهای دیگر همان ماده توضیح داده شده که خزانه‌دار موظف است کنترل و تراز حاسبهای مالی فدراسیون را تا اخر دوره مالی هر سال، پیگیری و تنطیم کند.

پس در اساسنامه به وضوح تاکید شده که ورود و خروج هر پولی به فدراسیون باید از کانال خزانه‌داری و حسابهای رسمی فدراسیون باشد. اما آیا پولی که خیرین به تیم امید کمک می‌کنند هم وارد خزانه فدراسیون فوتبال می‌شود؟ کاشانی در گفت‌وگویی که بهمن ماه سال گذشته با رسانه‌ها داشت، گفته بود:« برای تیم المپیک یک شماره حساب داریم که هر شکل کمکی که از طرف افراد حقیقی و حقوقی به تیم امید می‌شود به این حساب واریز می‌کنیم تا برنامه‌های تیم امید را برگزار کنیم. شاید باورتان نشود هزینه یک تعداد از همراهان تیم امید را خودمان می‌دهیم تا خواسته کادر فنی اجابت شود.»

حالا سوال این است: این حساب به اسم چه کسی است؟ آیا با حساب فدراسیون فوتبال تفاوت دارد؟ چه کسی بر ورود و خروج پول به این حساب نظارت می‌کند؟ هزینه همراهان تیم امید که آقای کاشانی در همان مصاحبه هم به آن اشاره کرده بود و اتفاقا کم هم نیستند، از کجا تامین می‌شود؟ از همین حساب؟ از حساب دیگری در جای دیگری؟ آخر سال بازرسان فدراسیون این درآمدها و هزینه‌ها را چگونه محاسبه می‌کنند؟

عده‌ای می‌گویند حالا که یک نفر پیدا شده و در این وانفسای اقتصادی، به تنهایی اداره تیم امید را به عهده گرفته، نباید خیلی به جزییات ماجرا بند کرد. می‌گویند چه اهمیتی دارد که پول از کجا امده و چطور آمده. از نظر آنها همین که این پول وارد فوتبال شده غنیمت است و از کجا معلوم اگر حبیب کاشانی زحمت نمی‌کشید، تیم امید می‌توانست در ترکیه و هلند و امارات اردو داشته باشد و شانس صعودش به المپیک را بالا ببرد. می‌توان دغدغه کسانی را که چنین اعتقاداتی دارند، درک کرد. حتی شاید بشود به آنها حق داد که این پول اگر وارد فوتبال نشود، خدا می داند کجا خرج می‌شود، اما هیچ کدام از این استدلال‌ها، اصل داستان را تغییر نمی‌دهد. هر پولی که وارد سیستم مالی فوتبال می‌شود، باید مبدا و مقصدش روشن و شفاف باشد.

4141


ویدیو مرتبط :
دوستان می آیند و می روند