علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



معاون وزیر علوم: طرح آمایش آموزش عالی تا دو ماه آینده نهایی می شود


به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز پنجشنبه در حاشیه همایش نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس این طرح و با توجه به پتانسیل ها و وضعیت فعلی آموزش عالی، برنامه آینده و توسعه کمی درازمدت، میان مدت و کوتاه مدت دانشگاه ها در هر شهر و منطقه مشخص می شود.
وی افزود: همچنین براساس این طرح ادغام های مورد نیاز در مورد دانشکده ها در مناطق مختلف تعیین می شود.
وی تاکید کرد: این طرح در جلسه های متعدد کارشناسی وزارت علوم مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گرفته و برای تصویب و بررسی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است.
معاون وزیر علوم اظهار داشت: حضور خیرین در دانشگاه ها در دنیا مرسوم است و در کشور ما نیز بدلیل ارزش های معنوی و فرهنگی کشور، بار معنوی بیشتری دارد و آموزش عالی نیز به جهت نیازها و قداستی که دارد عرصه خوبی برای مشارکت خیرین است.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم همچنین به ایجاد و آغاز فعالیت رسمی بنیاد خیرین آموزش عالی در سال جاری اشاره کرد و افزود: آغاز عملیات اجرایی پنج خوابگاه دانشجویی از فعالیت های این بنیاد از خردادماه سال جاری است.
صدیقی افزود: تقدیر از دانشجویان نمونه کشور نیز بخشی از اقدام های این بنیاد است و آیین نامه جدید تقدیر از دانشجویان نمونه به تصویب وزارت علوم و بهداشت نیز رسیده است.
وی تاکید کرد: دانشجویان نخبه در مرحله اول در دانشگاه های خود شناسایی و تجلیل شده، سپس به وزرات علوم معرفی می شوند تا در رقابت های کشوری شرکت کرده و در اردیبهشت ماه هر سال تقدیر شوند.
صدیقی گفت: براساس مفاد آیین نامه ای که به تصویب وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است، برنامه زمان بندی تعیین نخبگان بزودی اعلام می شود.
وی ادامه تحصیل نخبگان بدون آزمون در مقاطع بالاتر و تقدیرهای مادی و ایجاد فرصت های مطالعاتی در خارج از کشور برای دانشجویان دکترای برتر با هزینه دولت را از جمله حمایت ها برای نخبگان دانست.
معاون وزیر علوم گفت: در سال جاری 60 دانشجوی برتر از وزارت علوم و نیز بهداشت انتخاب شدند و در سال آینده نیز 40 دانشجوی برتر تجلیل خواهند شد که جزییات آن بزودی اعلام می شود.
وی افزود: وزارت علوم در شرایط حاضر اصراری به توسعه کمی مراکز دانشگاهی دولتی ندارد، بجز مواردی که ضرورت ایجاب کند و امکان جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی مرکزی وجود داشته و یا براساس طرح آمایش آموزش عالی امکان توسعه کمی را داشته باشند.
3009/6021

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیگیری مشکلات آموزشی از معاون وزیر علوم