ساخت و بهره‌برداری بیش از 20 کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی قزوین


مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین گفت: عملیات زیرسازی، اجرای روکش آسفالت، بهسازی و لکه‌گیری بیش از 20 کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی در فصل پائیز امسال‌ آغاز شده و بخش گسترده‌ای از پروژه‌های آن نیز به بهره‌برداری رسید.

«جعفر قزوینیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، اظهار کرد: ارزش ریالی پروژه‌های انجام شده بالغ بر 183 میلیارد ریال است، که بخشی از اعتبارات پروژه‌های مورد نظر از محل قیر تحویلی توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین شده است.

وی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها بیش از 683 خانوار در بخش روستایی از راه آسفالته بهره‌مند شدند.

قزوینیان تصریح کرد: 2 کیلومتر راه روستایی دربند، سوگاه در بخش الموت غربی با اعتباری بالغ‌بر 2500 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده که این امر علاوه‌بر بهره‌مندی 160 خانوار در بخش روستایی باعث تسهیل در عبور و مرور اهالی به ویژه در فصل زمستان می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین در خصوص پروژه دیگر انجام شده توسط این اداره‌کل در فصل گذشته، خاطرنشان کرد: عملیات زیرسازی، بهسازی، روکش و درزگیری محور بوئین‌زهرا به رحیم‌آباد نیز با مبلغ دو میلیارد تومان انجام شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌های روستایی در حوزه بوئین‌زهرا گفت: در همین راستا زیرسازی و آسفالت راه روستایی خان‌آباد نیز با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال انجام شده و زیر ترافیک رفته است.

قزوینیان با اشاره به توقف موقتی عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور خیارج نیز یادآورد شد: 70 درصد عملیات اجرایی این پروژه انجام شده که فعلاً به‌علت وجود سرما و شرایط جوی با تشخیص اداره نظارت بر راه‌های روستایی این اداره‌کل متوقف شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌ها در خصوص پروژه‌های دیگر انجام شده در فصل پائیز خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی و روکش آسفالت بخش‌هایی از محور «قزوین - رشت»،«قزوین - آبیک»، گردنه سلطانبلاغ در محور آوج هم‌چنین بلوار ضیاءآباد به بهره‌برداری رسیده که برای انجام آن مبلغ 35 میلیارد ریال هزینه شده است.

قزوینیان با بیان این‌که طول این مسیرها 11 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: در بازدیدهای انجام‌شده شاهد کاهش کیفیت روکش‌ها بودیم که این امر موجب کاهش ایمنی و افزایش سوانح رانندگی و آسیب‌های احتمالی به سایر قسمت‌های راه می‌شود ازاین‌رو انجام بهسازی و مناسب‌سازی آن در دستور کار قرار گرفته و در پائیز گذشته نیز به انجام رسید.

مدیر ساخت و توسعه راه‌ها با اشاره به اهمیت انجام عملیات بهسازی و اجرای آسفالت راه‌ها و لزوم اختصاص اعتبار به این حوزه یادآور شد: اداره‌کل راه و شهرسازی برای انجام این پروژه‌ها مبلغی بالغ‌بر 183 میلیارد هزینه کرده که بخشی از آن از محل قیر تحویلی وزارت راه و شهرسازی تأمین‌شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سه پروژه راه روستایی در هشترود به بهره برداری رسید