علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



انجام عمل جراحی مغز بدون بیهوشی کامل در اصفهان


به گزارش ایرنا، پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: این عمل جراحی بر روی زن 58 ساله ای که مبتلا به تومور منژیوم بود صورت گرفت.
عضو هیأت علمی گروه بیهوشی و مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره گفت: این بیمار با بلوک کردن اعصاب حسی جمجمه و سپس تزریق آرامبخش مورد عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر محمد علی عطاری افزود: در این عمل جراحی بیمار به خواب فرو رفت و در زمان لازم و با درخواست جراح اقدام به بیداری وی شد و پس از برقراری ارتباط کلامی با بیمار و کنترل حرکت دست ها و پاها مجدد با تزریق آرام بخش به خواب رفت .
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در این عمل جراحی، علائم حیاتی بیمار به طور کامل تحت نظر بود و بیمار دچار کاهش یا افزایش فشار خون، افزایش فشار داخل جمجمه، کمبود اکسیژن خون و اختلال در ریتم و سرعت ضربان قلب نشد.
همچنین به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نخستین عمل جراحی ترمیم نشت مایع مغزی نخاعی از بینی و گوش یک کودک دو ساله در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) انجام شد.
این عمل جراحی توسط تیم پزشکی هشت نفره به سرپرستی دکتر محمدرضا عمرانی متخصص گوش و حلق و بینی و دکتر حمیدرضا ابطحی فلوشیپ جراحی گوش و عضو هیات علمی دانشگاه با موفقیت انجام شد.
این کودک به دنبال نشت مایع مغزی نخاعی از بینی و گوش پس از درمان های اولیه برای جراحی آندوسکوپی ترمیم نشت مایع مغزی نخاعی آماده شد و پزشکان در یک عمل دو بخشی چهار و نیم ساعته با شناسایی محل نشت و ترمیم آن در سقف بینی راست و همزمان کف گوش میانی، موفق به کنترل نشت مایع مغز شدند.
با توجه به پیچیدگی های آناتومیک کودک بیمار در مقایسه با بزرگسالان، این عمل در نوع خود و در این سن در اصفهان نخستین عمل جراحی بشمار می آید.
د/3011/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عمل جراحی مغز بدون بیهوشی در بیمارستان سجاد