ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مهدوي‌کيا: بازي ذوب‌آهن حساس‌ترين بازي پرسپوليس پس از دربي است


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.11 - 17:52

مهدوي‌کيا: بازي ذوب‌آهن حساس‌ترين بازي پرسپوليس پس از دربي است

کاپ/ بازيکن اسبق پرسپوليس گفت: به اين فکر مي کنم چرا بايد يک جوان بااخلاق و نمونه دار فاني را وداع بگويد و شاهد همدلي و احترام گذاشتن به يکديگر در فوتبال ايران باشيم.
هادي مهدوي کيا درباره دربي پايتخت اظهار داشت: يکي از زيباترين دربي هاي چند سال اخير بود و پرسپوليس توانست همچون دربي هاي چند سال اخير بازي را به نوعي حماسي تمام کند. پرسپوليس در ديگر بازي هاي امسال هم زيبا بازي کرده اما با از دست دادن موقعيت هاي گلزني به سختي دروازه حريفان را باز کرده. تيم برانکو خيلي خوب کار مي کند اما سخت گل مي زند و فرصت هاي خوبي را از دست مي دهد. در دربي هم شاهد همين موضوع بوديم و اين يک اتفاق جديد نبود.
وي ادامه داد:اگر پرسپوليس قدر موقعيت ها را بداند و اين همه فرصت سوزي نکند تيمي خواهد شد که با بردهاي قاطع و متوالي ميدان را ترک مي کند. واقعا حيف است که پرسپوليس به اين خوبي بازي کند ولي اينگونه فرصت هاي طلايي را از دست بدهد برانکو بايد فکر کند و بداند که مشکل تيم کجاست؟ و چيست که بازيکنان اين همه موقعيت را از دست مي دهند استقلال هم در اين بازي هوشيارانه بازي کرد آنها با تمرکز خوبي بازي را شروع کردند و موقعيتي که نصيبشان شد با حرفه گري به گل رسيدند اما زود به لاک دفاعي رفتند و دفاع مطلق موجب شد فشار حملات پرسپوليس زياد شود و آنها در آخرين ثانيه هم که شده به گل تساوي بخش دست يابند. پرسپوليس چهار فصل در دربي ها نباخته و توانسته با برد 3بر2 در دربي معروف 10 دقيقه و 10 نفره و دو برد متوالي در دربي هاي فصل گذشته و برتري دقايق پاياني در دو بازي سال گذشته در حالي که در يک بازي 10 نفره بود به بردهاي پرشور و ماندگار را رقم بزند. گلي که پرسپوليس در دقيقه 96 و آخرين ثانيه هاي بازي زد اين بار هم موجب شد که پرسپوليس دست به کاري بزند که براي هوادارانش هيجان بسيار زيادي دنبال داشت اين تبديل به ويژگي پرسپوليس در دربي هاي سال هاي اخير شده و براي هواداران پرسپوليس لذت بخش است که تيم شان هشت بازي است که نباخته است.
بازيکن اسبق تيم ملي درباره اتحاد تماشاگران به تيم گفت: واقعا جاي تقدير دارد که هواداران با حضور پرشور خودشان در مراسم تشييع هادي نوروزي کاري کردند که همه به خودشان بيايند. هواداران پرسپوليس سنگ تمام گذاشتند در اين ميان بايد از هواداران استقلال تقدير ويژه کرد که اينگونه به ابراز همدردي با خانواده نوروزي پرداختند. اينکه هادي يادش گرامي داشته مي شود و پرسپوليسي ها حجازي و مظلومي را تشويق مي کنند اتفاقات ماندگار و تحسين برانگيزي است و فوتبال ما از يادها نخواهد رفت. برخي بازيکنان دو تيم که مستعد به درگيري و حاشيه سازي در دربي ها هستند در اين بازي و در برخي صحنه هايي که در حال طبيعي ممکن است جنجال و تنش هاي آنچناني را به دنبال داشته باشند به حرمت هادي خويشتن داري کردند واين خويشتن داري آنها قابل تحسين است. مثلا در دو صحنه براي نورمحمدي و بنگر و در يک صحنه براي حنيف عمران زاده اتفاقاتي رخ داد که ممکن بود منجر به تنش و درگيري شود ولي آنها صبورانه گذشت کردند و ديديم که هيچ اتفاق ناگواري در مستطيل سبز رخ نداد و بازيکنان دو تيم با کمتري تنش و درگيري بازي را به پايان بردند در حالي که يک تيم تا آخرين لحظات پيش بود و برنده و يک تيم تا آخرين ثانيه ها عقب بود و بازنده با اين وجود اين روزها به اين موضوع فکر مي کردم که چرا بايد يک بازيکن نجيب و بااخلاق و نمونه مثل هادي از بين ما برود و در سايه اين عزاداري همه به اين فکر بيفتند که قدر همديگر را بدانند وکري هاي توهين آميز براي هم نخوانند و احترا م ها را حفظ کنند وقتي مي توانيم به اين حد به همديگر احترام بگذاريم و قدر هم را بدانيم چرا بايد حرف هايي بزنيم که دلي را بشکنيم و يا درگيري ها و تنش هايي را ايجاد کنيم که موجب شرم ساري جامعه فوتبال شود.
مدير اجرايي آکادمي کيا درباره بازي پرسپوليس و ذوب آهن گفت: اين بازي به اعتقاد من حساس ترين بازي امسال پرسپوليس پس از دربي است و سرنوشت پرسپوليس در اين بازي تعيين خواهد شد پرسپوليس براي قهرمان شدن در ليگ با توجه به اختلاف امتيازات کار سختي دارد و مي تواند از جام حذفي قهرماني را به هوادارانش هديه کند. پرسپوليس در يکي، دو سال اخير همچون استقلال مقابل ذوب آهن ناکام بوده و بازي سختي را پيش بيني مي کند هر دو تيم در اوج آمادگي هستند و نويد يک بازي ديدني را مي دهند اين بازي بازنده ندارد و هر دو تيم در بازي سرنوشت مرگ و زندگي به آب و آتش مي زنند.
مهدوي کيا افزود:پرسپوليس امسال در فاز هجومي مهره هاي کليدي و بسيار آمده اي مثل طارمي، عاليشاه، احمدزاده و بن سون را در اختيار دارد و نفراتي مثل رامين رضائيان هم فوق العاده عمل مي کنند و مجموعا پرسپوليس تبديل به تيم بسيار خوبي شده است که نشات گرفته از يارگيري خوب و هوشمندانه برانکو است. برانکو نفراتي مثل مسلمان را هم به آمادگي رسانده و نشان داده اين توانايي را که از بازيکنانش بهترين بهره برداري را بکند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
گزارشی از حواشی بازی ذوب آهن وپرسپولیس در جام حذفیl دوربین برنامه نود در كارخانه ذوب آهن