پیکر شهید طبایی شناسایی شد


رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس گفت: پیکر شهید محمدرضا طبایی، یکی از شهدای کاروان شاهدان بصیر، شناسایی شده و بعد از 33 سال به خانه باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، جواد قناعتی یکشنبه 16 اسفند در جمع خبرنگاران، گفت: پیکرهای 94 شهید گمنام کاروان شاهدان بصیر پس از حضور در استان فارس و استقبال باشکوهی که مردم از آنان داشتند، برای انجام آزمایش‌های ژنتیک به تهران منتقل شدند.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس ادامه داد: شهید طبایی متولد 25 خرداد سال 1345 است که در آذرماه سال 1361 در عملیات محرم و در سن 16 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی با بیان اینکه پیکر پاک این شهید 23 آبان 94 در ارتفاعات 175 تفحص شده است، گفت: پیکر شهید محمدرضا طبایی در روز اول بهمن وارد دیار خود یعنی شیراز شد که با استقبال گسترده مردم این شهر مواجه شد.

قناعتی با یادآوری اینکه این شهید بزرگوار یکی از 6 شهیدی بودند که پیکر مطهر آنان در تابوت‌های شیشه‌ای به‌عنوان نماد کاروان شاهدان بصیر بر روی تریلی‌های حامل آنان قرار گرفته بود، گفت: روز گذشته به همراه سردار غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمت خانواده این شهید رسیدیم تا خبر تفحص و شناسایی عزیزشان را به خانواده ایشان اعلام کنیم.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس در ادامه به برنامه‌های تکریم و تشییع این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: مراسم شب وداع با شهید طبایی شامگاه شنبه، 22 اسفندماه جاری در مسجد النبی واقع در خیابان قاآنی شیراز برگزار خواهد شد چرا که این مسجد، همان مسجدی است که این شهید در آن فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است.

وی اضافه کرد: همچنین مراسم تشییع و تدفین این شهید همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در ساعت 9:30 صبح یکشنبه، 23 اسفندماه از آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) بر روی دستان مردم متدین شیراز به سمت گلزار شهدای این شهر تشییع خواهد شد و همچنین مراسم یادبود این شهید نیز در ساعت 14:30 تا 16 روز دوشنبه، 24 اسفندماه جاری در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز برگزار می‌شود.

قناعتی یادآور شد: قرار است پیکر مطهر 21 شهید گمنام نیز در این هفته و هفته آینده در نقاط مختلف فارس تشییع و تدفین شود که با احتساب شهید طبایی، استان فارس در ایام فاطمیه، میزبان 22 شهید است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تشییع پیکر شهید غواص شناسایی شده جلیل میری در کرج