سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



خانواده ام نمی گذارند با همسر سابقم ازدواج کنم


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.09.03 - 10:01

خانواده ام نمی گذارند با همسر سابقم ازدواج کنم

خراسان/ جوانی 29 ساله هستم. یک بار ازدواج کردم و طلاق گرفتم. خانم سابقم را دوست دارم و می خواهیم دوباره برگردیم و با هم زندگی کنیم؛ اما خانواده ام راضی نمی شوند و می گویند شما دیگر به درد هم نمی خورید ولی ما همدیگر را دوست داریم. طلاقمان هم به اجبار خانواده هایمان بود. حالا باید چه کار کنم؟ من هیچ فردی جز خانم سابقم را نمی توانم به عنوان همسر بپذیرم.
مخاطب گرامی! شما در پیامک تان اشاره کردید که هر دو تصمیم به بازگشت گرفته اید؛ اما آیا شما دو نفر به توافقات خاصی هم برای استحکام رابطه از هم گسسته تان دست یافته اید یا به آن فکر نکرده اید؟ آیا دلایل جدایی شما با وقفه جدایی تان خود به خود برطرف شده است و آن دلایل نمی توانند دوباره باعث جدایی شما از یکدیگر شوند.
به اصل روان شناسی «گرایش-اجتناب» توجه کنید
در این جا لازم می دانم به یک اصل روان شناسی اشاره کنم که به تعارض «گرایش- اجتناب» معروف است. طبق این اصل وقتی فردی هدفی در پیش دارد که هم خواستنی است و هم خطرناک، ممکن است در مدتی سر گردان شود تا سرانجام بتواند درباره آن تصمیم بگیرد. چنین فردی وقتی از هدف دور است آن را خواستنی می بیند ، بنابراین دست به واکنش های گرایشی می زند؛ اما هر چه به هدف نزدیک تر می شود خطربار بودن آن بر او آشکارتر و براین پایه، میل به روگردانی از آن در او بیشتر می شود. طبیعی است وقتی دو نفر از هم دور باشند خاطرات خوب یادآوری می شود و این مسئله موجب گرایش بیشتر به سمت یکدیگر می شود و بالعکس در هنگام حضور اصطکاک طبیعی بین دو نفر موجب یک عدم تعادل اجتناب و گرایش می شود که بسته به ظرفیت ارتباطی و میزان کشش بین دو نفر در نهایت به تداوم یا گسستگی ارتباط منجر می شود. پس مراقب باشید احساسات شیرین اوایل ازدواج و خاطرات گذشته بین شما دو نفر، موجب تصمیم گیری احساسی در حال حاضر نشود.
به این چند سوال پاسخ دهید
با این حال من به شما چند توصیه دارم که امیدوارم به تصمیم گیری تان کمک کند. در ابتدا دلایل جدایی تان را بررسی کنید و این که آیا با گذر زمان آن ها حل شده اند یا قابل حل هستند؟ اگر مشکلات قبلی قابل حل هستند آیا توافق دو نفره ای برای تک تک آن ها یافته اید؟ آیا این مشکلات شامل مسائل شخصیتی بین شما دو نفر می شود؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است باید بدانید تغییرات شخصیتی و اخلاقی زمان بر است و به صبر و تحمل از طرف مقابل نیاز دارد و باید ببینید شما آمادگی و ظرفیت این صبر و تحمل را دارید یا نه؟
موضوع دخالت خانواده ها را بررسی کنید
با توجه به این که اشاره کرده اید طلاق تان به اجبار خانواده هایتان بوده است، هر دو نفرتان دلایل مخالفت خانواده تان را در فضای بدون تنش و با این رویکرد که آنان قصد کمک به شما را دارند و به نوعی از دور شاهد ارتباط شما بوده اند جویا شوید و اگر منطقی است و شما تا به حال متوجه این نقطه ضعف نبوده اید، ببینید آیا آن مسئله خانواده قابل حل است یا خیر؟
در پایان، اگر بعد از جلسه گفت و گوی شما با خانواده هایتان و بررسی های ذکر شده که به عهده شما و نیز بین شما و همسر سابق تان است به این نتیجه رسیدید که رابطه تان را ادامه دهید حتما با همسرتان به مشاور مراجعه و در حضور مشاور توافقات و تصمیم گیری هایتان را چک کنید تا تصمیم درست و نهایی را بهتر بگیرید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
آناهیتا نعمتی: آنها حق نداشتند اسم همسر سابقم را بیاورن