ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



واکنش کفاشیان به نامه سازمان لیگ: آقای تاج شما هم در بازی هستید!


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.08.23 - 12:31

واکنش کفاشیان به نامه سازمان لیگ: آقای تاج شما هم در بازی هستید!

ورزش سه/ رئیس فدراسیون فوتبال ایران تاکید می‌کند سلامت کامل در فوتبال و به ویژه داوری کشورمان وجود دارد و کسی نباید بابت این موضوع نگرانی داشته باشد.
علی کفاشیان امروز در کلاس توجیهی و آموزشی داوران لیگ برتر که در هتل آکادمی برگزار در حال برگزاری است حضور پیدا کرد. کفاشیان در خصوص برگزاری این کلاس گفت: کلاس‌های داوری ما روال خاصی دارد که چند وقت یک بار در نیم فصل یا پایان لیگ از طرف فیفا یا AFC مدرسینی می‌آیند تا بازآموزی، آخرین مقررات و تغییرات در قوانین داوری را آموزش دهند و تستی در پایان دوره آموزشی بگیرند.
او ادامه داد: مطمئنا برگزاری این کلاس‌ها موجب ارتقای سطح دانش داوران شده و هم فکری و هماهنگی بین آنها ایجاد می‌کند.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که سطح برگزاری کلاس‌ها با توجه به اشتباهات داوری که در لیگ وجود داشته تغییراتی داشته است یا خیر اینگونه پاسخ داد: بله تغییرات خیلی زیای می‌بینیم. همه لباس و گرمکن یکدست پوشیدند! یک سری مسائل علمی جدید هم آمده که مدرسان گفتند تا به دانش داوران ایرانی اضافه شود.
کفاشیان ابراز کرد: چند داور به دلیل قضاوت در مسابقات بین‌المللی در این کلاس‌ها حضور ندارند. خوشبختانه در این مقطع تعداد زیادی از داوران با محسوب نکردن بانوان در بازی‌های خارج از کشور قضاوت می‌کنند. این نشان می‌دهد دیگر مثل گذشته نیست، داوری ایران را قبول دارند و در این زمینه پیشرفت کردیم.
او با خوب توصیف کردن اوضاع داوری در ایران اظهار کرد: یادم می‌آید حتی یکی، دو داور ایرانی هم در مسابقات خارج از کشور قضاوت نمی‌کردند و می‌گفتند داوران ایرانی را قبول نداریم اما حالا به سطحی رسیدیم که 9-8 نفر در بازی‌های بین‌المللی قضاوت می‌کنند. ملاک‌های ما در مورد وضعیت داوری در ایران باید این چیزها باشد نه اینکه اگر داور در یک بازی خاص اشتباه کرد همه داوری را بکوبند. ما باید به حضور داوران در بازی‌های بین‌المللی، الیت‌ها و هماهنگی بین آنها توجه داشته باشیم.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران یادآور شد: خدا را شکر کمیته داوران در روزهای اخیر دو، سه جلسه برگزار کرده و سیاست‌های خاصی برای چینش و فعال نگه داشتن تمام داوران در نظر گرفته است. ان‌شاالله با تغییرات انجام شده فصل آینده روند بهتری در داوری ایران خواهیم دید.
کفاشیان پیرامون رسیدگی به نامه‌ای که هشت روز قبل سازمان لیگ به فدراسیون فوتبال زده بود و در آن به نحوه قضاوت داوران اعتراض داشت، گفت: اصلا آن نامه نیاز به رسیدگی ندارد. این نامه‌ها نباید زده می‌شد. این نامه‌ها یک هجمه‌ای بود که بگویند ما در بازی نیستیم ولی همه ما در بازی و فوتبالی که انجام می‌شود هستیم. آن داوری که در زمین قضاوت می‌کند، تماشاگر و بنده که پشت میز هستم در این بازی هستیم و همراه هم جلو می‌رویم و اگر نقصی نیز وجود داشد باید رفع کنیم.
او ادامه داد: آنچه که خیلی مهم است و همه اعضا و جامعه فوتبال باید بدانند روند سالمی است که در فوتبال ایران وجود دارد. ما در سلامت کارمان شک نداریم و اگر کوچک‌ترین شکی به ناسالمی بخشی ببینیم آن را از بین خواهیم برد و پاکش می‌کنیم.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه مسابقات فوتبال مثل والیبال و کشتی نیست که صحنه‌های آن بازبینی داشته باشد، ابراز کرد: به داوران گفتم اشتباهات شما جزئی از بازی است که دنیا و فیفا آن را قبول کردند. داوران ما باید با یک اعتماد به نفس قوی کارشان را انجام دهند و مطمئن باشند از آنها حمایت می‌کنیم. از هیچ ضربه و فشار خارجی نیز تاثیر نمی‌گیریم. خانواده فوتبالی ما باید از داوران حمایت کنند و نگران این موضوع نباشند که از بیرون می‌گویند دو نفر با هم رفیق هستند یا نیستند چون این چیزها در داوری ایران نیست.
کفاشیان اضافه کرد: در قدیم یادم است بعضی اوقات مواردی به بعضی اشخاص می‌گفتند ولی در حال حاضر هیچ چیز و مدرکی نداریم که خدایی ناکرده مطلبی از آن دست مثل پارتی‌بازی، رفاقت یا هر چیز دیگری برای اینکه به نفع تیمی سوت بزنند وجود داشته باشد. همه با اعتماد به نفس وارد زمین می‌شوند و قضاوت می‌کنند و ما نیز باید از آنها حمایت کنیم تا کارشان را با قدرت انجام دهند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
ماجرای نامه ی تاج به کفاشیان درمورد داوری از زبان خسروی