سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرهای صحنه؛ ثلاث باباجانی و جوانرود


** صحنه - دانش آموزان صحنه در این مانور بلافاصله پس از شنیدن آژیر در جای امن قرار گرفته و از نیمکت، چارچوب درهای کلاس و زیر راه پله ها به عنوان سرپناه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی استفاده کردند.
دانش آموزانی که آموزش های امداد و نجات را فرا گرفته بودند نیز در این مانور مجروحان را برای مداوا به محل امن و چادرهای امداد و نجات انتقال دادند.
رضا محمدی مدیر آموزش و پرورش صحنه در حاشیه مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان نمونه دولتی تلاش این شهر به ایرنا گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این مانور، افزایش توان دانش آموزان در مقابله با بحران و حوادث و اطلاع رسانی و آموزش عملی به دانش آموزان است.
حدود 10 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 112 واحد آموزشی شهرستان صحنه مشغول به تحصیل می باشند.
***
** ثلاث باباجانی - مانور زلزله و ایمنی روز یکشنبه در دبیرستان صلاح الدین ایوبی ثلاث باباجانی با حضور علی گروسی فرماندار و رئیس ستاد بحران این شهرستان برگزار شد.
این مانور با هدف ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان در مدیریت بحران در زمان بروز حادثه و کاهش آسیب های ناشی از وقوع زلزله صورت گرفت.
در این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله دانش آموزان آموخته های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و هم زمان با شنیده شدن صدای آژیر در نقاط مطمئن و امن کلاس های درس و مدارس خود پناه گرفتند.
مانور زلزله و ایمنی با همکاری جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی، آتش نشانی، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش برگزار شد.
***
** جوانرود - مانور زلزله و ایمنی در مدارس جوانرود نیز برگزار شد.
این مانور با حضور معاون فرماندار، جمعی از مدیران شهرستان، نیروهای هلال احمر، آموزش وپرورش، آتش نشانی و اورژانس و نیروی انتظامی در دبیرستان اندیشه جوانرود برگزار شد.
اجرای عملیات پناه گیری و خروج صحیح دانش آموزان از کلاس های درس، خود امدادی و امداد رسانی به مصدومان فرضی و اطفای نمادین آتش از بخش های مختلف این مانور بود.
معاون فرماندار جوانرود در آغاز اجرای این مانور ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این مانور، آمادگی برای مقابله با حوادث و بلایا را مهم دانست و گفت: باید روش های مقابله با حوادث به مردم بویژه جوانان آموزش داده شود.
کمال شهسواری افزایش آگاهی دانش‎ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای نشان دادن واکنش ‎های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی نسبت به پدیده‎های طبیعی را از اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد.
وی بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی مناسب و اصولی بعنوان مهمترین راهکار برای مقابله با حوادث تاکید کرد.
شهرستان جوانرود با 74 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7454/7453/8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس