فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دیدار مدیران شبکه مستند با همسر شهید شهریاری


به گزارش خبرگزاری تسنیم امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما در این دیدار که پنجشنبه 19 فروردین ماه 95 در منزل شهید شهریاری برگزار شد، در سخنانی خطاب به همسر ایشان گفت: نقش زینب وار شما بعد از شهادت دکتر باعث شد بخشی از جامعه ما با فعالیت های دکتر شهریاری آشنا شوند. شاگردانی که شما تربیت کردید نیز ادامه دهنده راه همسرتان هستند. خوشحالیم که هم اکنون شما این مسیر را ادامه می دهید.

تلاش شبکه مستند برای معرفی اقدامات هسته ای به مردم

وی افزود: ما در شبکه مستند همواره می کوشیم اقداماتی را که در عرصه هسته ای انجام شده به مردم معرفی کنیم. اینکه امروز به دیدارتان آمده ایم نیز کمترین کاری است که می توانستیم انجام دهیم. امیدوارم مسئولان کشور نیز پای اهدافی که امثال شهید شهریاری جانشان را برای آن داده اند، بایستند.
بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری نیز اظهار کرد: در خانه ما خیلی اهل تلویزیون و فیلم دیدن نیستیم اما شبکه مستند جزو شبکه های بوده است که به ویژه برنامه های مربوط به طبیعت آن را دنبال می کنیم.

اگر تلویزیونمان روشن باشد روی شبکه مستند است

وی شبکه مستند را یک شبکه وزین خواند و افزود: اگر تلویزیون ما روشن باشد، در بین شبکه ها و برنامه ها، معمولا یا شبکه مستند را تماشا می کنیم و یا اخبار را از شبکه خبر پیگیری میکنیم.

با نمایش دستاوردهای کشور غرور ملی را افزایش می دهیم

تاجیک نیز با اشاره به ارتقای کیفیت پخش شبکه مستند به عنوان اولین شبکه سراسری اچ دی، یادآور شد: ما تلاش میکنیم در حوزه فیلمهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز برنامه سازی کنیم. در بحث هسته ای نیز مستندهای خوبی تولید کرده ایم، چرا که نمایش این پیشرفت ها و دستاوردهای کشور، غرور ملی مردم را افزایش می دهد. ما می کوشیم ابعاد مختلف پتانسیلهای گردشگری، بومی و فرهنگی ایران را نمایش دهیم. ان شاءالله دعای شما نیز پشت سر ما باشد، تا در زمان مسئولیت کارهای خوبی تولید کنیم. امثال شما خیلی محکم و ایستاده با شهادت همسرانتان برخورد کردید و به گفته مقام معظم رهبری الگو و اسوه هستید.

از ابتدای زندگی میدانستم ممکن است همسرم شهید شود

در ادامه قاسمی در سخنانی گفت: این حادثه در زندگی ما تعریف شده بود و از ابتدای ازدواج وضعیت همسرم را می دانستم و با علم به این قضیه با یکدیگر زندگی میکردیم. زمانی که بچه ها بزرگ شدند و تلفن جواب میدادند، آموزش هایی به آنها می دادیم تا امنیتمان به خطر نیفتد.
وی افزود: دو سه سال قبل از شهادت شهید علی محمدی بود که جمعی که من آنها را اصحاب ترور میخوانم همه با هم به سیزده به در رفته بودیم؛ دکتر شهریاری، دکتر علی محمدی، دکتر عباسی و چند نفر دیگر که الحمدالله اکنون در قید حیات هستند، دور هم بودیم. زن ها که دور هم نشسته بودیم، به شوخی درباره اینکه همسرانمان در فهرست ترور هستند، صحبت میکردیم. کما اینکه می دانستیم سالها است میخواهند همسرانمان را ترور کنند اما چون موفق نمی شدند، ما دچار نسیان شده بودیم و این موضوع را به شوخی می گرفتیم.
همسر شهید شهریاری ادامه داد: زمانی که دکتر علی محمدی را به شهادت رساندند، از من خواستند دکتر را راضی کنم تا خانه مان را تغییر دهیم. من آن زمان استرس زیادی داشتیم. اما با تغییر منزل احساس آرامش داشتم. با این حال همان جایی که احساس آرامش می کردیم و وسط آن همه دوربین و پایگاه انتظامی آن اتفاق افتاد. ما با اینکه سنوات زندگی مان زیاد بود، به لیلی و مجنون هسته ای مشهور بودیم و ارتباط ویژه ای مثل سالهای اول زندگی داشتیم. خود من کمتر زن و شوهری را دیده بودم که نوع نگاه و تفکرشان مثل ما دو تن همسان باشد.

فکر میکردم بعد از مجید زنده نمی مانم

قاسمی تصریح کرد: قبل از اینکه دکتر علی محمدی را به شهادت برسانند، همیشه فکر میکردم نمیتوانم بدون مجید زنده بمانم. بعد از آن اتفاق در دی 88، سال تحویل 89 بود که بغضم شکست و به یاد همسر شهید علی محمدی افتادم. آن زمان به مجید گفتم تو میدانی من یک زن صبورم، اما از همین حالا به تو بگویم من مثل همسر شهید علی محمدی نیستم و در این یک مورد دیگر صبر ندارم و نمی توانم، مراقب خودت باش. وقتی هشت آذر 89 آن اتفاق افتاد، دیدم که توانستم و حالا 5 سال و نیم می گذرد. من که فکر می کردم بعد از مرگ مجید نمی توانم زنده باشم زنده ام. البته اگر بشود اسمش را زندگی گذاشت.

همسر شهید شهریاری یادآور شد: زمانی که این اتفاق افتاد، من همراه همسرم بود و موتور سوار را دیدم که بمب را به در ماشین چسباند و آنچه سالها در زندگی ما جاری بود و حتی با آن شوخی میکردیم اتفاق افتاد. آخرین کلام مجید این بود که چه شده؟ راننده بلافاصله متوجه شد، نگه داشت و پیاده شد. من هم تنها چیزی که مغزم دستور داد این بود که پیاده شوم و در ماشین سمت همسرم را باز کنم تا او بتواند بیرون بیاید اما پیش از آنکه موفق شوم، بمب عمل کرد و... من موفق نشدم در را باز کنم، اگر میتوانستم احتمالا حالا در قید حیات نبودم. اوایل افسوس میخوردم اما بعدها این را یک لطف دانستم که باعث شده فرزندانم یکدفعه بی پدر و مادر نشوند.

صبوری ام به لطف خدا است

وی ادامه داد: من احساس میکنم همسرم است که باعث می شود صبور باشم. واقعه کربلا نیز شاید همینگونه بوده و حضرت زینب اینگونه صبوری میکرده است. زمان شهادت همسرم یاد حبیب ابن مظاهر و در حال و هوای کربلا بودم. انگار وقایع کربلا و شهادت اهل بیت پیامبر را می دیدم و با خودم میگفتم مگر همسر من در بین این افراد چه کسی است؟ گرچه دور و برم شلوغ بود اما چیزی احساس نمیکردم و در احوال خودم بودم و هیچ داد و فریادی هم نکردم. فقط یکی دو بار مجید را صدا کردم و بعد هم که مرا به آمبولانس منتقل کردند خیلی عادی با دخترم درباره این اتفاق صحبت کردم. همه این صبوری ها لطف خدا بوده است...

علیرضا نوروزی مدیر مالی اداری، مختار هوشنگی مدیر تامین و پخش، فاطمه پیروزی مدیر آرشیو، سمیه عقبایی مدیر اطلاعات و برنامه ریزی و احسان محمدنژاد مدیر فنی از جمله حاضران در این دیدار بودند.

امروز جمعه 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای است. مستند «میراث مجید» درباره زندگی و فعالیت های شهید شهریاری پنجشنبه 19 فروردین ساعت 22:40 روی آنتن رفت و ساعت 12:40 جمعه 20 فروردین بازپخش می شود. همچنین در روز جمعه مستند «سیمولاتور راکتور» درباره دستاوردهای ارزشمند دانشمندان در سازمان انرژی اتمی ساعت 15:45 به نمایش درمی آید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مستند شهید شهریاری-( شهید هسته ای)-معلمی برای استاد!