رونمایی از کتاب «پرداخت الکترونیک به زبان ساده» در الکامپ ۲۰۱۵


شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ همزمان با تشریح سرویس‌های پرداخت خود، از کتاب «پرداخت الکترونیک به زبان ساده» رونمایی کرد.

واعظ قمصری مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در حاشیه‌ی برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ و در مراسم رونمایی از کتاب «پرداخت الکترونیک به زبان ساده» اعلام کرد:

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، نخستین شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی در ایران است که اولین درگاه خرید اینترنتی را برای پرداخت در کشور ایجاد کرد.

این شرکت همچنین سرویس‌های مبتنی بر موبایل در زمینه‌ی خدمات پرداخت الکترونیکی ارائه می‌کند و موفق به دریافت گواهینامه‌ی سیستم امنیت اطلاعات از موسسه Pay استرالیا شده است.

به گفته‌ی قمصری، این شرکت در حوزه‌ی پرداخت‌های الکترونیکی پیشرو است و در سال جاری نصب بیش از ۹۰ هزار کارتخوان، افزایش تعداد پذیرندگان در حوزه‌ی کارتخوان، رشد تراکنش‌های خریدهای اینترنتی نسبت به سال قبل و رشد ۳۰ درصد مالی از طریق کارتخوان نسبت به سال قبل را در کارنامه‌ی خود داشته است.

بر اساس گزارش قمصری، شرکت پرداخت الکترونیکی سامان کیش یکی از ۱۲ شرکت PSP دارای مجوز از بانک مرکزی از بدو تاسیس شرکت بوده که سرویس USSD را به بازار عرضه کرده است. 

وی هدف شرکت را ارائه‌ی سرویس بهتر و کسب رضایت مشتریان با کمک سرویس‌های ارزش افزوده عنوان کرد و گفت:

درصددیم با افزایش راهکارها، رضایت دارندگان کارت را از خدمات الکترونیکی سامان کسب کنیم. همچنین سعی کردیم در سال‌های گذشته به عنوان یک شرکت نوآور شناخته شویم؛ لذا از طریق پرداخت به کمک QR، تلاش کردیم دردسرهای مربوط به در دسترس بودن چند کارت را از بین ببریم.

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیکی سامان کیش، با ارائه‌ی سرویس QR می‌توان همه‌ی اطلاعات تمام کارت‌های بانکی را در موبایل خود ثبت کرد. با این تکنولوژی نیازی به اطلاعات کارت نیست؛ ضمن اینکه تاریخ انقضا هم ندارد.

وی افزود:

از یک سال گذشته روی امنیت و یونیک بودن تمرکز شده تا تراکنش واقعی و پرداخت مناسب از طریق این سرویس صورت گیرد. با اپلیکیشن سه سوت می‌توان همه اطلاعات کارت‌ها را ثبت کرده و از طریق گزینه Payment پرداخت را انجام داد.

قمصری با اشاره به مکان‌های مورد استفاده‌ اپلیکیشن سه سوت گفت:

درصددیم در پاساژها و مراکز خرید و پایانه‌های فروش این سیستم را توسعه دهیم. البته این سرویس به صورت رایگان نخواهد بود و برای فروشگاه‌ها سودآور است.

به گفته وی، با سرویس Payment بر اساس کد QR می‌توان خرید شارژ و نیز طرح ترافیک تهران را انجام داد.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیکی سامان کیش در ادامه گفت:

با مراجعه به سایت شرکت می‌توان اپلیکیشن سه سوت را دانلود کرده و از این طریق به سرعت می‌توان اطلاعات کارت را اسکن کرده و لازم نیست که به شکل دستی اطلاعات کارت بانکی را وارد کرد. 

سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه از مشتریان این اپلیکیشن هستند.

وی همچنین افزود:

برای فروشگاه‌هایی که نیاز به حضور دستگاه POS روی میز رستوران‌ها وجود دارد از کدهای وای‌فای جدید استفاده می‌کنیم؛ بدین وسیله از پژواک رمز جلوگیری شود.

به گفته‌ وی، در طول سه ماه گذشته ۵۰۰ نقطه بازاریابی انجام شده و درخواست‌های زیادی داشته‌ایم که از طریق سایت و شعب نمایندگی‌ها این درخواست‌‌ها ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود آمدن شرکت‌هایی که در زمینه پرداخت‌ الکترونیکی فعالیت می‌کنند، درصد استفاده از ATM کمتر شده، گفت:

هم‌اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد پرداخت‌ها از طریق دستگاه‌های POS و از طریق روش‌های الکترونیکی انجام می‌شود. دیگر مردم پول نقد همراه نمی‌برند و روند کاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با استفاده از سرویس‌های پرداخت الکترونیکی تسریع شده است.

به گفته‌ وی، گرفتن پسورد و اطلاعات کارت هم‌اکنون در هیچ جای دنیا رسم نیست؛ اما در ایران هنوز هم هنگام پرداخت، هزینه‌ی خرید، مشتریان پسورد خود را در اختیار فروشنده قرار می دهند که این موضوع امنیت اطلاعات بانکی خریدار را از بین می‌برد.

در پایان نشست خبری شرکت پرداخت الکترونیکی سامان کیش، وحید صیامی، مولف کتاب پرداخت الکترونیکی به زبان ساده ضمن تشریح این کتاب گفت:

این کتاب، کلیات و مبانی پرداخت الکترونیکی را به زبان ساده توضیح داده است؛ همچنین عموم مردم می‌توانند با تجارت الکترونیکی و شبکه‌های مجازی آشنا شوند.

وی در خاتمه گفت:

تالیف این کتاب توجیهی برای تدریس و آموزش در زمینه‌ی پرداخت الکترونیکی در حوزه دانشگاهی و عرصه‌ی پرداخت‌های الکترونیکی است و می‌تواند برای آموزش پرسنل جدید کارآمد باشد.

گفتنی است کتاب پرداخت الکترونیک به زبان ساده در ۳۲۴ صفحه تالیف شده است.


ویدیو مرتبط :
شرکت های پرداخت الکترونیک ایرانی در جیتکس ۲۰۱۵