سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معصومه آباد: امام خمینی(ره) به زنان ایرانی عظمت داد


معصومه آباد: امام خمینی(ره) به زنان ایرانی عظمت داد

تسنیم/ نویسنده کتاب «من زنده‌ام» با بیان این‌که در دوران اسارت خود تلاش کردم به دنیا ثابت کنم یک ژنرال زن ایرانی هستم، گفت: حضرت امام خمینی(ره) به دنیا فهماند که زنان ایرانی، پرچمدار نهضت‌های اسلامی هستند.

معصومه آباد عصر امروز در همایش« 20 ساله‌ها» با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: زنده نگه داشتن نهضت «ما زنده‌ایم»، در گرو زنده بودن ارزش‌های انقلابی، دینی و دفاع مقدس با پرچمداری بسیج است.

وی با بیان این‌که بسیج یک گروه نیست بلکه یک فرهنگ ساری و جاری انقلابی است، گفت: راه‌اندازی و طراحی بسیج مستضعفان؛ ابتکار حضرت امام(ره) در شرایطی اتفاق افتاد که کشور درگیرودار انقلاب بعد از آشوب‌های محلی بود.

نویسنده کتاب «من زنده‌ام» تصریح کرد: بسیج درحالی تشکیل شد که چرخ اقتصادی به کندی می‌چرخید و مسائل قومی قبیله‌ای در سراسر کشور رخ داده بود.

آباد اظهار داشت: زمانی که فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج صادر شد، این ابتکار بسیار ارزشمند که نه وابسته به یک قشر مشخص، توانست همه اقشار جامعه را با خود همراه کند.

وی بسیج را لباس فاخری دانست که بر تن همه مردم زیبا نمودار شد و گفت: مردم ایران توانستند با این لباس، فرهنگ انقلابی و دینی خود را به زیباترین شکل ممکن به دنیا عرضه کند.

آباد گفت: من امروز به عنوان نماینده‌ای از نهضت ما زنده‌ایم کنار شما قرار گرفته‌ام تا همه با هم به دنیا نشان دهیم آرمان‌های نهضت جمهوری اسلامی همچنان زنده است و ان شالله به نهضت امام زمان(عج) متصل خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گوشه‌ای از خاطرات خود در زمان اسارت عنوان کرد: زمانی که ماموران رژیم بعثی عراق مرا اسیر کردند، گفته بودند ما ژنرال زن ایرانی را به اسارت گرفتیم.

آباد گفت: من زمانی که لقب ژنرال زن ایرانی را گرفتم، فهمیدم که یک دختر 17 ساله می‌تواند یک ژنرال بزرگ ارتش بوده و چقدر عظمت داشته باشد.

وی افزود: ناگفته نماند که این عظمت متعلق به من نبود، بلکه این عظمت، عظمت زن مسلمان ایرانی، عظمت انقلاب اسلامی و عظمتی بود که رهبر انقلاب به زنان ما داده بود.

آباد با بیان این‌که بعثی‌های عراق عنوان کرده بودند که زنان ایرانی از مردان ایرانی خطرناک‌تر هستند، اظهار داشت: این درس امام(ره) بود و این خطر را دشمن در همان روزهای آغازین جنگ احساس کرده بود.

وی با بیان این‌که در دوران اسارت خود تلاش کردم به دنیا ثابت کنم یک ژنرال زن ایرانی هستم، گفت: حضرت امام خمینی(ره) به دنیا فهماند که زنان ایرانی، پرچمدار نهضت‌های اسلامی هستند.

آباد با بیان این‌که جنگ ایران و عراق، جنگ میان دو کشور نبود، تصریح کرد: جنگ ما جنگ نابرابر یک کشور با دنیای استکباری بود، دنیایی که هر آنچه که داشت در طبق اخلاص گذاشته بود تا بیاید در مقابل نظام جمهوری اسلامی قدعلم کرده و نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرد.

وی افزود: جنگ ما زمانی به پایان رسید که دولت‌های استکباری متوجه شدند ایران کشوری است که با وحدت و همدلی و با فرهنگ غنی بسیج می‌تواند دنیا را زمین‌گیر کند و امروز ما وارث و امانتدار آن فرهنگ هستیم.

آباد، هشت سال دفاع مقدس را ظرفیت ارزشمندی دانست که باید آن را به نسل‌های آتی منتقل نمود و گفت: دشمن زمانی از جنگ با ایران ناامید شد که متوجه گردید جبهه‌های ما به جای اینکه نظامی باشد، جبهه‌ فرهنگی است.

به گزارش تسنیم؛ کنگره ملی شهیده «طیبه واعظی» در اصفهان عصر امروز با همایش «20 ساله‌ها» و با حضور معصومه آباد و حامد زمانی، در سالن ورزشگاه پیروزی آغاز به کار کرد.

همچنین در این مراسم از آهنگ جدید حامد زمانی با نام «لشکر فرشتگان» به منظور پاسداشت مقام شهدای زن، رونمایی شد.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی امام خمینی (ره) درباره عظمت حضرت زهرا (س)