سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیکته کردن عقاید به دیگران تصور و تلقی اشتباهی است/ملت‌ها حق دارند روش زندگی خود را انتخاب کنند


به گزارش خبرگزاری فارس،‌ مارتین شولتز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در دیدار با محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با ابراز خوش‌بینی به آینده روابط ایران و اتحادیه اروپا گفت: ما تجربیات گرانقدری در اروپا به دست آورده‌ایم که اصلی‌ترین آن مربوط به شکست تفکر فاشیسم است به این معنی که نمی‌توان تمامیت خواه بود و نمی‌توان خود را ارباب همگان فرض کرد و باید برای همه تجربیات و همه فرهنگ ها و همه نوع بشر احترام قائل شد.

وی گفت: بر همین اساس ما به تجربه ملت شما احترام می‌گذاریم و در عین پذیرش اختلافات زیادی که میان ما و شما هست به تعامل و همکاری در همه زمینه‌ها و از جمله حقوق بشر ایمان داریم و معتقدیم که این تعامل اگر با نگاه تحمیلی که معمولا و متاسفانه در کشورهای غربی وجود دارد همراه بناشد می‌تواند ثمرات زیادی داشته باشد.

شولتز که نزدیک به سی سال در زمینه حقوق بشر در اتحادیه اروپا فعالیت داشته است با بیان اینکه تصور برتری و آقایی کشوری بر کشورهای دیگر یا دیکته کردن عقاید به دیگران تصور و تلقی اشتباهی است گفت: ما به تجربه ملت ایران در نوع دموکراسی که براساس عقلانیت اسلامی بنا کرده‌اند احترام می گذاریم.

وی افزود: این حق مسلم کشورهای اسلامی و همه فرهنگ‌های دیگر دنیا است که روش زندگی خود را انتخاب کنند. ملت‌ها باید به تجربه‌های مختلف یکدیگر در زندگی احترام بگذارند و اساسا باور داشته باشند که این تنوع نقطه مثبتی در زندگی بشریت است.

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا گفت: اگر ما سالها با شما بحث کنیم نه شما می‌توانید ما را متقاعد کنید که روش شما درست است و نه ما می‌توانیم شما را متقاعد کنیم که تجربه ما در غرب درست است اما راه درست این است که تا حد ممکن به اصول اولیه و به مشترکات حقوق بشری که همه ما به آنها اعتقاد داریم نزدیک شویم.

شولتز با انتقاد از روش‌های گذشته اروپا در الگو قرار دادن خود در مسائل حقوق بشری گفت: اینکه یک مجموعه‌ای خودشان را پایه حقوق بشر، فرهنگ و سبک زندگی قرار بدهند و فکر کنند همه دنیا باید از آنها تبعیت کنند و یا زیر سلطه آنها باشند اشتباه است و همان تفکر فاشیستی و دیکتاتوری سابق است که ما شکست آن را شاهد بوده‌ایم و آن را برای بشریت مفید نمی‌دانیم.

وی در عین حال گفت: البته چیزهایی هم وجود دارد که باید همه ما به آن‌ها توجه کنیم و یعنی همه‌ما به حداقل‌هایی از اصول انسانی و حقوق بشری معتقد باشیم که قطعا این زمینه وجود دارد و ما معتقدیم به خوبی می‌توانیم بر اساس احترام متقابل این خط گفتگو را با جمهوری اسلامی ایران پیش ببریم.

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در ادامه پیشنهاد کرد که تعاملات و گفتگوهای دوجانبه حقوق بشری میان ایران و اتحادیه اروپا براساس این خط جدید آغاز و تقویت شود.

شولتز همچنین قول داد نهایت سعی خود را برای اجرای درخواست دکتر لاریجانی در خصوص جلوگیری از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر عالم برجسته عربستانی به کار بندد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
5 باور اشتباهی که در زندگی روزمره داریم