فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایش آثار هنرمندان 17 كشور جهان در دزفول


به گزارش ایرنا دبیر نمایشگاه بین المللی مردم و هنر شرق عصر پنجشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول گفت:در این نمایشگاه 50 اثر هنری از 17 كشور مختلف در زمینه های نقاشی، عكاسی و هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شده است.
محمدرضا رابطی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده این آثار پیش از این در نمایشگاهی در اهواز به نمایش گذاشته شده بود و دزفول به عنوان میزبان دومین نمایشگاه از این آثار است.
وی، نقد و بررسی آثار هنرمندان و اجرای زنده نقاشی توسط هنرمندان را از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه عنوان كرد و افزود: آثار ارائه شده در این نمایشگاه در سبك های مدرن، كلاسیك، رئالیسم و پست مدرن و با الهام از اشعار شاعران ایرانی ترسیم شده اند.
دبیر این جشنواره ادامه داد: هنر یكی از بارزترین جلوه های اسرارآمیز تمدن اسلامی است كه در دوره های مختلف زندگی ما تاثیرگذار بوده است.
رابطی در انتقادی بیان داشت: امكان حضور هنرمندان بیشتری از كشورهای مختلف جهان در افتتاحیه این نمایشگاه وجود داشت كه میسر شد.
كارمن هیلمس نقاش هلندی حاضر در این نمایشگاه نیز گفت: هنرمند با هنر احساسات خود را به نمایش می گذارد و این احساس زبان مشترك تمام مردم جهان است.
وی برگزاری این نمایشگاه را اقدامی ارزنده در برقراری ارتباط میان هنرمندان ایران و جهان خواند و گفت: هنر می تواند موجب صلح در جهان شود و برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرهنگ ، تمدن و غنای فرهنگی مردم و هنرمندان ایران را به جهان معرفی می كند.
این نقاش هلندی همچنین میهمان نوازی مردم ایران را بی نظیر توصیف كرد و گفت: هیچ كلمه ای وجود ندارد كه بتوانم با آن احساس درونی خود را درباره مردم ایران ، فرهنگ غنی و تمدن كهن آن توصیف كنم.
نادر سعادتی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز با تاكید بر نقش فرهنگ و هنر در ایجاد صلح و برادری ملت های جهان گفت: هنرمند با خلق یك اثر هنری زیباترین ارتباطی زیبا و اثرگذار بین روح و جسم را به تصویر می كشد.
نمایشگاه بین المللی مردم و هنر شرق به مدت یك هفته برای بازدید علاقه مندان در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برپاست.
دزفول در فاصله 140 كیلومتری اهواز مركز استان خوزستان واقع شده و از پیشینه غنی در فرهنگ و هنر برخوردار است.
انجمن هنرهای تجسمی دزفول كه از سال 78 كار خود را به طور رسمی آغاز كرده است هم اكنون دارای 120 هنرمند فعال و صاحب نام در حوزه های مختلف نقاشی، خطاطی و هنرهای تجسمی است.
6068**1565

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
باغ موزه قصر میزبان آثار هنرمندان جهان